zondag 7 maart 2010

Marco Kirana laat zijn kracht ook zien in de Passage Cup


Zus Nancy heeft al meerdere keren meegedaan aan de Passage Cup en voert al geruime tijd de ranglijst aan. Daarom extra leuk dat Marco Kirana (elo 2192) de clubavond bezocht om mee te spelen in de Passage Cup.

Dat Marco imponeert in het vlaggenschip van Charlois/Europoort is voor velen al geen verrassing meer. Afgelopen maand speelde hij tegen de ook sterke Arjan van der Leij (elo 2022), die uitkomt in het eerste team van Messemaker 1847.

Marco Kirana won op een stijlvolle wijze. Beide spelers volgden de lange tijd de theorie totdat Marco met wit op de 12e zet met een nieuwe zet zijn tegenstander voor grote problemen stelde. Ook de 14e zet was een krachtzet, waarna het een kwestie van techniek was voor Marco. Ik volgde de partij op afstand en veronderstelde dat Arjan toch wel compensatie had. Het was echter een genoegen om te zien hoe Marco op zo'n schijnbaar voor hem eenvoudige manier de partij tot winst weet te brengen. Arjan van der Leij probeerde zijn huid zo duur mogelijk te verkopen, maar moest uiteindelijk de strijd staken.

4 opmerkingen:

Arjan zei

Goed te lezen dat ik hier toch 11 zetten theorie heb gespeeld, ik was er al even uit. Mijn 12e zet was natuurlijk een blunder(tje), overzien dat het paard ook wel eens naar f4 zou kunnen gaan. Het vervolg is inderdaad vrij strak uitgespeeld door Marco. Hij speelde trouwens nog 31.b4 waarna ik direct opgaf. Wie weet, misschien kans op revanche over drie weken ;)

Sascha zei

De massakamp Messemaker-Charlois Europoort.. 27 mrt 2010.

Arjan zei

Ik kijk er al naar uit, maar bij een echte massakamp is Messemaker natuurlijk kansloos. Toch een verschil of je derde kampioen wordt in de promotieklasse of in de tweede klasse en verder kijk ik maar niet.

Si Tumbuk zei

Toch hebben we wel respect voor jullie club, hoor!