zaterdag 20 maart 2010

Het zesde sneeft op de valreep

Waddinxveen 3, gefeliciteerd met de tweede plaats en de daaraan verbonden promotie.
Overschie 3, toch gedegradeerd, heeft ons team knap van promotie afgehouden.
In een thuiswedstrijd won het zesde team met te geringe cijfers om te kunnen promoveren. In plaats van de tweede plaats wordt het de vierde plaats, weliswaar met de constatering dat de nummers 2 tot en met 4 een gelijk aantal wedstrijdpunten hebben (10), maar in bordpunten blijven we achter. Het werd een kleine overwinning voor ons, met 4,5 - 3,5. Het verloop van de wedstrijd was soms sensationeel.

Tegen half elf stonden we voor met 3,5 - 0,5. Winst voor Robin, Coen en Gerrit, remise voor Angelique. Coen en ik constateerden tevreden dat het team het dit keer maar weer eens van de hogere borden moest hebben. Deze waarneming was op zich wel juist, maar Overschie had de sterkste 5 spelers op de borden 4 tot en met 8 geplaatst, waardoor de glans van deze mooie stand wat verwaterde.

Eduard (5) had al vroeg in de partij een stuk moeten geven om niet mat gezet te worden. Dit kwam hij niet meer te boven. Hij nam het zich erg kwalijk, wat natuurlijk niet hoeft. Je kunt ook zeggen dat we in vorige wedstrijden onnodig bordpunten hebben laten liggen. Goed, 3,5 - 1,5 kan ook nog tot de benodigde 5,5 - 2,5 leiden, maar de marge is klein.

De volgende speler die verloor was invaller Adri Jumelet (7). Hij had best een aardige stelling, met misschien wel winstkansen. Toen hij een toren weggaf, was het snel bekeken. De stand werd 3,5 - 2,5.

De spelers aan de borden 6 en 8 waren nog bezig, en moesten winnen om de promotie velig te stellen. Het lukte Robert aan bord 8, maar Rinus die toch eerst een goede uitgangspositie had, zag zijn mogelijke voordeel verwateren. Bovendien gebruikte hij teveel tijd. Hij ging door zijn tijd heen in een slechtere stelling.

We hebben ons best gedaan, maar het was net niet genoeg voor promotie. Volgend jaar gaan we het weer proberen. Als Robin het hoger op zoekt, hebben we natuurlijk wel wat versterking nodig. Bestuur, hierbij al vast het verzoek daartoe.

Beste teamleden, het was een genoegen deze 7 wedstrijden met elkaar te spelen. Vijf keer winst en twee keer verlies is natuurlijk geen slecht resultaat. Jullie waren er haast altijd, en we hadden maar enkele keren een invaller nodig. Adri en Giel, bedankt voor jullie bereidwilligheid.

Een bijzonderheid wil ik u niet onthouden. Adri kwam na de wedstrijd naar me toe, en verklaarde dat hij volgend jaar niet meer in een hoger team wilde invallen: het ging te vaak fout. Tja, dacht hij soms nog uitgenodigd te worden?

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Precies Gerrit, een promotie verdien je niet in een match, maar gedurende de gehele competitie. En natuurlijk niet alle clubs kunnen winnen of promoveren dat is het onderdeel van een competitie.
Onze gelukwensen gaan naar Waddinxveen. Tenslotte wil ik ook Gerrit Boer complimenteren voor de altijd snelle publicatie van het verslag door hem.

Anoniem zei

Inderdaad, Gerrit is supersnel met het verslag, nog voor half 1 in de ochtend! En dat voor een man op leeftijd. Schaken houdt je jong blijkbaar!
Gijsbert

PeterK zei

Volgen er nog disciplinaire maatregelen voor het zesde? Het vierde wordt sowieso al ontbonden en aan Krimpen verkocht, bij het zesde kunnen we misschien volstaan met een seizoen lang borden opstellen en stukken oppoetsen bij de KNSB-teams?

Si Tumbuk zei

De spelers van CE 6 hebben al te horen gekregen dat ze volgend seizoen dubbele contributie moeten betalen. Ik ben het met je eens dat dat niet voldoende straf is, dus ik stel voor dat de door jou geschetste taakstraffen aan genoemde represailles worden toegevoegd.
Ik durf me in ieder geval de komende weken niet meer in Rotterdam op straat te vertonen! Ik moet er niet aan denken dat er een Krimpenaar of Ivoren Torenspeler is die me zal herkennen. In ieder geval is aan de droeve blik en hangende schouders moeiteloos te zien dat ik deel uitmaak van dit losersgezelschap.

Anoniem zei

Ik zei nog zo geen a3 :)

Jammer mannen volgend jaar beter

frank (h)

Coen van Baren zei

Met as op mijn hoofd en aan stukken gereten kleren zit ik achter mijn PC. Ik durf niet naar buiten bang als ik ben dat boze clubgenoten en hun families mij zullen besmeuren met pek en veren.
Boete!!!, boete!!!, hamert het in mijn hoofd. Ik zal Gerrit Boer voorstellen dat de leden van team 6 inclusief de invallers ‘Stap 1’ van kaft tot kaft uit het hoofd leren.

Maar er gloort hoop, of beter geformuleerd wraak, uit een onverwachte hoek. Vannacht is in een droom mij de Germaanse, ietwat demente, god Donar verschenen. Schuimbekend van woede over ons verlies, fulmineerde hij dat er iets fout was gegaan bij de straf. In plaats van team 6 van Charlois Europoort was team 1 van Sportclub Feyenoord door een wolkbreuk getroffen, waarbij de gelanceerde donder en bliksem ook al niet werkten. Maar dat zou hem geen tweede keer overkomen! Team 6 zou nog harder worden aangepakt. Ik kromp ineen van angst en dat ontging de hoogbejaarde god niet. Strompelend verdween Donar uit mijn droom waarbij hij lispelde: “Krimpen, ja krimpen…..”

Coen van Baren

Adri zei

Weet je Coen, ik durf zelfs niet meer achter m'n computer te zitten want als ik "Rybka" wil opstarten dan dreigt m'n computer te crashen als wraak voor mijn wanprestatie.