zaterdag 22 augustus 2009

Zuid - Holland beker naar Rotterdam Zuid!


We kunnen weer een prijs toevoegen aan onze prijzenkast! Vandaag hebben wij de Zuid-Holland beker in de wacht gesleept!

In Hotel Atlas in Spijkenisse kwamen naast Charlois Europoort 3 andere teams in actie: AAS, Krimpen aan den Yssel en Botwinnik. Het speetempo was 1 uur en 30 minuten voor de volledige partij. De RSB had gezorgd voor een aantrekkelijk nevenprogramma in de vorm van een handvol Russische dames die op zijn tijd vriendelijk glimlachend langsliepen, en in de aangrenzende ruimte regelmatig een vrolijk gegiechel lieten opstijgen. Ik had het uiteraard niet in de gaten, het gebeurde heel subtiel. Het zorgde voor de broodnodige ontspanning voor de heren, en dat was aan de partijen te zien.

Vooral de eerste ronde was erg vermakelijk. Wij werden gekoppeld aan AAS, een kleine maar sterke vereniging. Het team arriveerde behoorlijk te laat, en dat was meteen onze redding. De tegenstander van Arjen wist namelijk niet exact het speeltempo, en dacht dat hij er nog een kwartier bijkreeg. Op dat moment stond een remise-achtig dubbel toreneindspel op het bord met een pion minder voor Arjen. Rustig ging zijn tegenstander door zijn vlag. Meevaller 1! Op dat moment was Lendert op bord 1 al weggetikt, en stond het dus 1-1. Zelf kwam ik op bord 2 slecht uit de opening, en moest ik een pion investeren in ruil voor vage compensatie. Zowaar wist ik er nog iets van te maken, en in de tijdnoodfase gebeurde dit:

Hierdoor werd het tamelijk onverwacht 2-1 voor ons, en wist Gert-Jan Pellikaan na een degelijke pot ook het punt binnen te slepen: 3-1!

In de finale moesten we aantreden tegen Botwinnik,een sterk jeugdteam. Deze wedstrijd kende een wat normaler verloop. Lendert won ineens een stuk, vanuit het niets. Gezegd moet worden dat Lendert wel al een poosje prettig stond. Zelf verloor ik hopeloos van ons aller bekende Roger Meng. Ik speel 1x per seizoen een partij waarin ik vanaf het begin gewurgd wordt door mijn tegenstander en er totaal niet aan te pas kom. Ik besloot vandaag maar die partij te spelen, dan heb ik de rest van het seizoen er geen last meer van. Of rekenen we deze pot nog tot het vorig seizoen? Oeps! Op 3 speelde Arjen een vermakelijke Siciliaan waarin hij de winst liet glippen en moest berusten in remise. Gert-Jan ten slotte won op bord 4, na eerder resoluut een remiseaanbod geweigerd te hebben. Terecht dus, en tegen die jonge gassies moet je niet willen vluggeren. Gert-Jan speelde een rustige partij, won een pion en kon risicoloos op winst spelen. De buit was sneller dan verwacht binnen aangezien zijn tegenstander een toren in de aanbieding deed: 2,5 - 1,5 voor Charlois Europoort! Zo worden de prijzen netjes verdeeld: de RSB beker is voor Krimpen, de Zuid-Holland beker voor ons!

Sander de Groot willen we bedanken voor het organiseren en leiden van deze wedstrijd, en uiteraard ook onze supporters Cor de Wit, Peter Kemner en Ruud Kok. Wij zijn warm gedraaid voor het nieuwe seizoen!

Gijsbert

Zie voor alle details de RSB-site.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Netjes hoor jongens.. Weer een prijs, moet er ondertussen geen kast bijkomen met al die prijzen :)

Sas

JCA zei

Kom net van het strand (iets meer klimaatadequaat dan achter een schaakbord kruipen), maar dit is echt likkebaardend, lekkerlessend, koelverfrissend schwindelwerk van Gijsbert! Echt mooi!
We mogen aannemen dat Kamerman vast in het tweede zit!?

(Oh, ik zie net dat het iets anders is ingedeeld...
(Oh, nu zie ik ook net dat kouwenhoven helemaal niet gedegradeerd was...
(Oh, ik mis de eindstanden van de interne bij de stukken voor de jaarvergadering...
(Oh, dan zal er nog wel een uitleg volgen bij die enkele vreemde keuzes...
))))

Adri zei

Een koele kikker met een reuse sprong! fantastische ingeving! ik wou dat ik wat van Gijsbert had.
Het lijkt net of ik zwart heb.

Carel zei

Gelukkig komt John naar de ALV om dit allemaal een aan de kaak te stellen. Ik was al bang dat we het alleen over de financiën zouden hebben.

jan jr zei

GEFELICITEERD!!! in brasschaat is het ook heel goed gegaan met de CE,ers:Nancy is 89 geeindigd met een tpr van 150 punten boven haar rating,Gerard Kool is 32 e geeindigd,Filip 26 e en Marco 20e met een overscore van maarliefst 3.14 punt (tpr 2224!)