zondag 16 augustus 2009

Pick up the pieces


Na de 3e ronde van de Persoonlijke Kampioenschappen van de RSB lijk me dit een toepasselijke titel.

Het is ook de naam van een nummer van Willy DeVille, van een album Where Angels fear to thread. Willy overleed 6 augustus j.l. “Every night lonely, empty dreams/Here comes that tide washing over me/Not again/Oh no/Not again/I don't want to cry/But there's tears in my eyes/I don't want to cry/That river of tears," is nog een mooie lijn uit een van de nummers. Zo te horen was Willy misschien wel een schaakspeler. Het drukt in ieder geval goed uit hoe een Charlois Europoort supporter zich moet voelen na deze 3e ronde.

Alleen Carel won, maar dat was van clubgenote Sophia. Adri scoorde zijn 3e nul en zal niet echt tevreden zijn met zijn TPR van 815. Dit is geen typefout. Natuurlijk speelde Andre Coenen wel remise tegen Leo de Jager maar die heeft ook 70 ELO punten minder.

Gerrit Boer won snel een pion en gaf de partij toen helemaal weg. John Leer verloor van Rick Ensering die nu alleen eerste staat. Leek erop dat het in tijdnood fout ging? Lennard de Boer remise tegen Reint van der Knijff dat levert nog wat ELO op. Ik speelde een slechte partij. Erelid Jaap Staal verloor ook.

Hier mijn partij uit de 2e ronde en mijn geknoei uit de 3e.

Hopelijk zijn we maandag in staat een betere prestatie neer te zetten.

Cor


Kies uit het uitklapmenu boven het bordje de juiste partij om na te spelen.

5 opmerkingen:

PeterK zei

Hopelijk volgen er meer partijen van clubgenoten! Op de site van John Dessens staat nog een "Jumeletje" van Adri. Kijk bij "En de zon schijnt weer"
http://www.johndessens.nl

Si Tumbuk zei

Uiteráárd moet Willy Deville een schaker zijn geweest! Wat zou hij anders bedoeld hebben met Venus of Avenue D?

Adri zei

Peter is net als Carel een soort van het type Sherlock Holmes, hij spoort altijd ergens wat op.

Adri zei

Ik adviseer om niet naar die site te gaan voor mijn partij dat is zonde van de tijd!!.

Si Tumbuk zei

En wat zal Deville anders bedoeld hebben met Spanish Stroll?