woensdag 12 augustus 2009

Van Overdammetjes op koers

In Zurich blijven Julian en Jan jr op koers. Julian speelde met zwart remise tegen een 2200-speler en Jan verloor weliswaar wederom, maar het was tegen nnog immer een 2150-speler. 1 Uit 4 is voor Jan iets boven verwachtin in dit ijzersterke veld, al weet ik zeker dat hij meer wil en hij zal dat zéker laten zien deze week.
Julian heeft 1,5 uit 4 en inmiddels tegen 3 titelhouders gespeeld: me dunkt voorlopig een goed resultaat. Jan sr heeft me deze week nog geprobeerd te bellen, maar ik kon hem niet bereiken. Ik neem aan dat de rest van het gezin zich prima vermaakt in die Schweitz; er ligt volgens mij ook een prachtig meer bij Zurich (of was dat Geneve...)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Julian 2,5 3n Jan 1,5 uit 5 Grootste concurrentie voor de onder 16 Anish Giri en Hou Yifan.
Moet lukken.


Cor

Sneeuwwitje zei

Zurich: Julian geeindigd met 4.5 uit 9 en een TPR van 2284 en een jeugdprijs van ruim 250 euro :-) Jan met 3 uit 9 en een TPR van 2037 ook niet slecht gescoord!
Michel in Brasschaat heeft de eerste ronde verloren :-(

julian zei

verslag van mij volgt

Si Tumbuk zei

Julian, gefeliciteerd! Je bewijst je talent eens temeer en laat zien hoeveel muziek erin zit. Ook heel goed van Jan jr: 3 uit 9 in dit deelnemersveld waar naar ik mij herinner 50% een titel heeft en waar je in ieder geval niets cadeau krijgt, is uitstekend. De volgende keer zal Jan gewend zijn aan deze tegenstand en er beter mee uit de weg kunnen.