dinsdag 4 augustus 2009

Clubcompetitie op Internet

Komende seizoen biedt de KNSB de mogelijkheid om als club deel te nemen aan een competitie via Internet.
Charlois Europoort is daar natuurlijk ook geïnteresseerd in. Er worden 9 rondes gespeeld in de periode van 1 oktober t/m 30 juni met een speeltempo van 3 min + 3sec toegevoegde tijd per zet.
Teams van tenminste 4 spelers kunnen zich inschrijven onder de volgende voorwaarden:
- spelers zijn lid van de KNSB en hoofdlid bij Charlois Europoort
- in bezit van een playchess-account via de KNSB (15,00 euro per speler)
- een teamleider
- 1 niet spelende wedstrijdleider tijdens de wedstrijd.
Voor de volledige informatie zie www.schaakbond.nl vervolgens Internet en Clubcompetitie. De uiterste inschrijfdatum is 20 september.

Er zijn al enkele belangstellenden. Heeft u ook interesse ? laat het mij weten !

Herman van Malde, wedstrijdleider externe.

12 opmerkingen:

jan jr zei

weet er misschien iemand op welke dagen deze partijen zullen worden gespeeld?

Meneer Perkt zei

Het wordt over een vrij lange periode gespeeld Jan, ik vermoed steeds in het weekend en niet op KNSB-zaterdagen. Of er verder rekening wordt gehouden met toernooien e.d. zou ik niet weten. Misschien wordt er wel op zondagen gespeeld? Maar als we voldoende spelers opgeven kan er altijd wel iemand invallen toch? Volgens mij hebben we nu al 13 mensen met een Playchess account.

Anoniem zei

Naar ik meen heeft toch minimaal 1 CE`er in Dieren meegespeeld.Krijgen we nog een verslag/bericht van de resultaten?

PeterK zei

Alles wat je schrijft wordt in principe geplaatst dus als iemand die er was zich geroepen voelt? We hebben echter geen webredactie of zo die alles afstruint en daar verslagen van maakt. Mensen die dat wel willen en daar de tijd voor hebben die kunnen echter wel toegang krijgen tot de weblog zodat je kunt inloggen en zelf je verhalen plaatsen.

Ton zei

Sophia Toma, 79e in Reservegroep A met 3,5 uit 9 (TPR 1793)
Lendert van den Ouden, 4e in Vierkampen B met 0,5 uit 3 (TPR 1776)
Peter Overduin, 2e in Zesrondig 2 met 4,5 uit 6 (TPR 1777) en 2e in Vierkampen I met 2 uit 3 (TPR 1851)

Ton zei

Sorry, moet zijn Sophia Thoma, komt door de warmte...

PeterK zei

Kijk! Hier hebben we al 1 verslaggever die solliciteert naar een vaste baan bij de CE weblog :-)

Ton zei

Peter, ik ben idd een fanatieke CE-watcher, maar om me nou gelijk tot verslaggever te bombarderen... Dan zou ik er toch daadwerkelijk bij geweest moeten zijn ;-)
Ik moet echter wel bekennen dat ik niet de moeite genomen heb om de verrichtingen van Carel en Gerard over de grens te volgen, misschien dat Carel ons nog kan verblijden met een van zijn mooie schrijfsels?
Ik heb wel het Gent Open gevolgd, maar daar deden geen CE-ers mee, wel 2 van mijn (oud-)clubgenoten van WSC die ik binnenkort hoop te begroeten wanneer ze tegen het 1e het KNSB-seizoen komen openen.
Hopelijk hebben we binnenkort veel goed nieuws te melden als onze clubgenoten het RSB-PK onveilig gaan maken...

PeterK zei

Of misschien gaan Jan jr. en Julian in Zurich wel winnen van Morozevich of een andere GM!

Anoniem zei

Zo goed is die Moro nou ook weer niet hoor, hij is een beetje overrated. Julian kan hem pakken als hij geduldig op zijn kansen wacht. Typische blufschaker waar mensen snel door afgeleid worden, maar eigenlijk kan die jongen er niet zoveel van. Laat ik het zo zeggen: het lijkt mij geen echte versterking voor het eerste.

Succes jongens in Zwitserland.
Gijsbert

Carel zei

Voor wat betreft de verslaglegging op de site houd ik mijn kruit nog even droog tot de PK RSB; bovendien valt er wederom niet heel veel positiefs te melden.
Maar als iedereen die deze zomer een toernooi heeft gespeeld een stukje schrijft, hebben we zo weer een Triomfator vol. Aan mij ligt het niet.

Si Tumbuk zei

Jullie begrijpen het niet. Er wordt alleen maar gelpubliceerd als de resultaten goed zijn.

Van Noord Korea is bekend dat ze bij de kwalificatie voor de Aziatische voetbalkampioenschappen, waarbij op zaterdag Irak-Noord Korea 6-0 was en Zuid Korea-Saoedi Arabië 4-0 en op zondag Irak-Saoedi Arabië 1-1 en Noord Korea-Zuid Korea 1-0, op maandag in de krant hebben gezet:

Uitslagen Aziatische Kampioenschappen:
Noord Korea-Zuid Korea 1-0
Irak-Saoedi Arabië 1-1.

Zo doen wij het ook. In het nog te schrijven verslag betreffende Dieren gaan we dus melden: Peter Overduin scoorde 2 uit 3 in de vierkampen (TPR 1851).

Overigens heb ik Sophia gevraagd dagelijks een verslagje van de EK jeugd op de website van de pionclub te plaatsen, hopelijk vindt ze er de tijd voor (want de prestaties en ook enige ontspannign gaan uiteraard voor).