maandag 10 augustus 2009

Julian pakt volgende skalp

In Zurich heeft Julian van Overdam gisteren zijn naar ik meen derde scalp veroverd (dat wil zeggen: na een eerdere winst op een IM in 2007 en een recente remise tegen -als ik mij goed herinner- FM). Hij versloeg met wit de Duitser Habibi (niet de Indonesiche ex-president, maar wellicht wél familie: ex-president Habibi is Europa-georiënteerd en heeft in Hamburg gestudeerd), die een TPR heeft van 2300.
Wat Jan jr heeft gedaan, kan ik vreemd genoeg niet terugvinden.

Julian moet nu in de tweede ronde tegen Daniël Fridman, ons allen bekend en vijfde geplaatst. Het scheelde dus maar een haar of hij had inderdaad tegen Morosevic geloot!

Leuk is dat ook Herman Koch meedoet. Hij blijkt een rating te hebben van 2006 en misschien doet hij weer de act van Wolfgang en Gunther met de Wiedergutmachungsschnitzel (al neem ik aan dat hiervoor Michiel Romeyn zich ook ingeschreven zal moeten hebben).

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Filip, onderaan staat een linkje om de volledige lijst te bekijken.
Jan jr. verloor helaas tegen een2260-speler.

Lendert

Si Tumbuk zei

2260?? Wat een watje!
(Ook op de volledige lijst kon ik hem in de gauwigheid niet vinden).

Anoniem zei

Ik zie nog geen uitslagen in Zwitserland, maar het lijkt er sterk op dat Julian remise heeft gespeeld tegen Fridman! Fridman speelt namelijk de derde ronde en heeft 1,5 punt

Anoniem zei

Julian heeft verloren, aangezien Fridman in de eerste ronde remise heeft gespeeld.

5 143 Zak Uri 0 ½ - ½ 0 GM Fridman Daniel 5

Dus helaas geen live-partij van julian (of Jan jr)

mvg,

Sascha

Si Tumbuk zei

Dan heeft Fridman toch maar weer gemazzeld...

Anoniem zei

Fridman heeft nu zoveel mazzel dat hij nu 3,5 uit 4 heeft..