zondag 30 augustus 2009

David Mesman wint zomertoernooi Shah Mata



Klaas de Ruijter , Theo v/d Sluis , Dolf Rijkeboer en onbekende praten wat bij.
dubbelklik voor grote weergave.

Zo'n 6 weken geleden kwam de gedachte bij me op om wat openingen te testen tijdens een zomertoernooi. Mijn keuze viel op het Hans van Hengel toernooi van Shah Mata , i.v.m. het speeltempo van 3 rapidpartijen per avond.

Ik heb er 3 v/d 9 avonden gespeeld en de sfeer was er prima. Gastvrije ontvangst door John Onderdelinden en Nantko Schanssema en ook de speelzaal in de bekende kapelboerderij was ruim en plezierig.
Nantko Schanssema bleek een kundig wedstrijdleider die me de gelegenheid bood om halverwege het toernooi als binnenkomer toch mooi de degens te laten kruisen met hooggeklasseerden als Theo v/d Sluis , John Onderdelinden en David Mesman. De nieuwe openingen kwamen op het bord en de score van 6 uit 9 was OK.

Het toernooi werd uiteindelijk gewonnen door David Mesman die voor aanvang van de slotronde nog een punt achterstand had op Cees van Oosterom.

Zomer 2010 kom ik graag terug !

Hans van Calmthout


 
Posted by Picasa


Cees van Oosterom wit - David Mesman

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Verkeerde site. Zet maar op de site van Shah Mata!

PeterK zei

Domme opmerking en lekker anoniem ook. Integendeel! Postte iedereen maar zijn/haar toernooiverslagen, dat zou een goede zaak zijn. Zo zag ik dat Lendert ook stiekem een toernooitje heeft gewonnen? www.svdepionier.nl/2009/08/30/zas-ronde-9/

Carel zei

Beste anoniem: als Oude Dame tonen we respect voor iedere andere vereniging die iets organiseert ten behoeve van promotie van de schaaksport. Hans heeft een mooie impressie gegeven van zijn ervaringen, en er is niets mis mee om die te delen op onze site, zodat wellicht volgende editie er meer spelers van onze vereniging deelnemen.

Adri zei

Waarom er reacties zijn zonder zijn/haar herkenbare naam maar als een soort geheimhouding ingeval stukjes niet goed bij anderen bevallen is mij een raadsel het lijkt wel mode om alles te ondertekenen met een synoniem of bijnaam. Gewoon herkenbaar ondertekenen.Geen fratsen.ik weet trouwens nog steeds niet wie die synoniem dan wel is. Ingewijdenen zullen het wel weten. Ik ga mij niet vermoeien om daar achter te komen.

Adri zei

Ik vind het zo wie zo in sekere zin laf om niet herkenbaar te ondertekenen. Het zou eigenlijk verboden moeten zijn om op die wijze op deze site te schrijven.

Si Tumbuk zei

Adri,

Je hebt helemaal gelijk! Mijn voorstel zou zijn dat we er een gewoonte van maken onze namen in te vullen als we reacties schrijven. Afgezien daarvan is het denk ik sowieso goed om altijd positief te blijven. Een grap of opmerking in polemische stijl moet natuurlijk wel kunnen, maar duidelijk negatief bedoelde opmerkingen werken op fora (en niet alleen op fora) averechts.

Filip (maar mijn pseudoniem is langzamerhand wel bekend)

De Boze Heks zei

Ik snap die domme en anonieme opmerkingen ook niet hoor lieve mensen. De reacties er op nog minder. Kan die tijd niet beter worden besteed aan zinvolle dingen? Bijvoorbeeld het plaatsen van de indelingen van de diverse groepen? We komen altijd al tijd te kort.

JCA zei

Wat een zielig gezeur over die anonimiteit.
Genoeg mensen plaatsen iets anoniems, bijvoorbeeld omdat ze niet altijd snappen hoe alles werkt met inloggen.
Leuk verslag door Hans, zonder meer. Foto en inhoud gingen over Shah Mata. Best aardig..., misschien iets voor de RSB-website?