dinsdag 13 oktober 2009

Ook zevende maakt goede start!

Op vrijdag 9 oktober was het zover. De eerste wedstrijd van het zevende van het nieuwe seizoen. Ruud belde mij twee weken van te voren op met de mededeling dat ik rekening moest houden met een seizoen aan bord 4 of lager omdat er een paar goede schakers bij zijn gekomen. En die verdienen de voorkeur om aan de hoge borden te spelen. Ok dacht ik nog. Mooi! Ik vind het allemaal goed zolang het maar gezellig is en zolang ik maar meer partijen win dan dat ik verlies!

Toen we met z’n achten in Zwijndrecht arriveerden, bleek dat ik op bord 1 mocht gaan spelen. Later meer hierover. Achter bord 3 ging Fritz zitten. Nog voordat ik 5 zetten had gespeeld merkte ik op dat bord 3 alweer leeg was en dat de partij gespeeld was. In de verte zag ik Fritz de bekende wegwerp gebaren maken tegenover Stoffer, dus dat betekende al snel dat we 1-0 achter stonden. Wel fijn voor Fritz dat hij de dag ervoor voor een ander team de sterren van de hemel had gespeeld. Jammer voor ons dat hij zijn spel van een etmaal eerder niet voort kon zetten.

Aan bord 8 speelde Stoffer remise en aan bord 5, Frans Bloedel, was het ook al redelijk snel voorbij (in het voordeel van ons) en dus stond het gelijk. Ruud speelde remise en Adrie won aan het tweede bord zijn partij. Bleef over de partij van Marjolein op 4 en die van onze nieuwe aanwinst Frank Hendriksma aan bord 7 en ik was zelf ook nog aan het eerste bord bezig. Ikzelf moest op sommige momenten best hard werken voor een goed resultaat en wierp af en toe een blik op de andere twee borden. Marjolein stond in mijn ogen lastig met haar koning in het midden van het veld. Frank leek uit te komen op remise en mijn partij was best een interessante partij (volgt later!).

Nadat ik klaar was met mijn partij en had gewonnen, werd duidelijk dat ook zowel Marjolein als Frank hadden gewonnen en dat we in totaal met 6 – 2 hadden gewonnen! Geen slecht begin dus voor het zevende!

Lees ook het verslag van de tegenstander (even wat naar beneden scrollen).

Lennart Heijnen

1 opmerking:

Anoniem zei

Hulde voor het 7e team!

Sascha