zaterdag 28 juni 2008

Cor prima in Rotterdam Open

In het kampioenschap van Rotterdam, altijd weer een leuk en gezellig toernooi,speelde ik de 9e ronde tegen Hans van Nieuwenhuis die net hiervoor met zwart van mijn broer Dick had gewonnen. Bij winst zou ik de laatste ronde nog eerste kunnen worden want dan zou ik op 7 uit 9 komen met mogelijk een speler op 7,5 uit 8 . Dit is wat er gebeurde...

In de laatste ronde speelde ik met zwart tegen Michiel Besseling, die bij remise eerste zou zijn. Vorig jaar won ik een interessante partij van hem met zwart. Helaas vonden we na afloop verbeteringen van zijn witte spel, dus dat kon ik niet herhalen. De opening van hierboven leek me ook niet zo geschikt als hij zich voor had kunnen bereiden uiteindelijk koos ik voor een Nimzo en bood heel laf snel remise aan. ( had nog een voetbalhoofd van de avond ervoor )

Eindstand:

1. Michiel Besseling met 8 uit 10

2/4 Jan Pieter Vos Huibert Logmans en Cor de Wit 7,5 uit 10

Dick scoorde 6,5 uit 10 Lendert van den Ouden 6 uit 10 en Jesus Canedo 5,5 uit 10 in totaal 73 deelnemers.

Volgend jaar hopelijk beter!

Cor de Wit

Geen opmerkingen: