zaterdag 14 juni 2008

Alleen Arjan v/d Leij nog op 100%

Arjan vd Leij-Marcel Schroer      1 -0
Julian v Overdam-Pia v Rossum  1 - 0
Andre Coenen- Cor de Wit        1 - 0
Wim Veelenturf-Gerrit Boer       1 - 0
Marcel Dirks-Dhr. Gerritse         1 - 0
HJ de Heer-Sophia Thoma         0 -1
Ger in 't Hout -Frits Dueller        1 - 0 regl.
J de Heer-Eduard Smits            rem
Martin  in 't Hout-Coen v Baren  0 - 1
J v Overdam sr-Ruud Kok          1 - 0

Bord 1 was een heel gevecht uiteindelijk won Arjan het. Julian won afgetekend, Andre tegen Cor was een spektakel waarbij zwart na optrekken van de kruitdampen een uitstekend eindspel had. ( met ongeveer 5minuten voor beiden op de klok ) helaas was er heel veel storende herrie. Als wedstrijdleider heb ik deze avond zeker  30 maal mensen gevraagd om wat zachter te doen en gebruik te maken van de analyse ruimte. In mijn tijdnood heb ik nog een keer of 4 aan de mensen vlak bij gevraagd om wat stiller te doen. Hier werd niet eens echt op gereageerd. Los van het feit dat ik dit zeer kwalijk vind stoorde het enorm ik ben heel wat gewend maar hierbij kon ik me niet concentreren. Ik verloor dan ook zonder nog normale zetten gespeeld te hebben . Zonde . Ook jammer voor mijn tegenstander die uitstekend zat te spelen veel zag en uiteindelijk verdiend won.

Bord 3 een makkelijke overwinning voor Wim op Gerrit, dit was een partij die Gerrit nog tijdens de partij van commentaar voorzag.Tussenzet vergeten etc. Niet leuk voor de buren die zich concentreren Gerrit. Sophia won met zwart maar het was lang een gevecht. Frits schijnt op vakantie te zijn in Portugal jammer voor Ger. Hoe de remise tot stand kwam bij Jonathan tegen Eduard geen idee. Van de andere borden hoorde ik nog dat Ruud had moeten rokeren waarna hij heel goed had gestaan.

Filip zal wel snel een stand opmaken , die zullen we dan snel publiceren.

Cor de Wit

1 opmerking:

Anoniem zei

Tsja, Cor, ik heb het karakter van een koffiehuisschaker en kan deze hoedanigheid niet altijd onderdrukken. "Kan" is natuurlijk betrekkelijk, als het moet houd ik mijn mond. Het is waarschijnlijk ook omdat ik zelf absoluut geen last heb van rumoer om me heen, dat ik onvoldoende besef dat anderen last kunnen hebben van mijn terloopse opmerking over een stommiteit tijdens de partij. Ik beloof je in de toekomst mijn natuur te proberen te weerstreven!