zondag 14 februari 2010

CE'ers vlammen in Leiden

De laatste speeldag van het Noteboomtoernooi zit erop en de eindstand laat een prima score zien voor beide CE'ers: Lendert vd Ouden heeft écht gevlamd en kwam met een eindsprint van 1,5 uit 2 tegen vd Maat (1933) en Tolenaar (2116) op 4 uit 6 (waarbij hij ook een IM heeft gehad!) met een TPR van maar liefst 2237!

Filip Borst kwam in zijn kielzog redelijk mee: eerst was er nog een ik zou zeggen bijna obligate nederlaag tegen Chiel van Oosterom (twee IM's in één weekend zijn er voor mij altijd één teveel) en nadien was er nog een soepele remise tegen Peiter (2067). Met een score van 2,5 uit 5 (met een bye erbij is dat dus 3 uit 6), waarbij hij twee zoals gezegd dus IM's heeft gehad, en met daarbij een TPR van 2171 mag ook Borst erg tevreden zijn.

Het gaat goed; er is elan, er is spelplezier en er is resultaat. Mogelijk is dit een stimulans voor andere CE'ers om mee te doen met één van de volgende weekendtoernooien (zo is er een in Delft het paasweekend). Dit keer was het ook erg gezellig. Met de mensen uit Woerden (Marcel heeft nog foto's) en één van de Groningse deelnemers aan het recente weekendtoernooi van CE (Annemarie Avezaat) hebben we zaterdagavond Indiaas gegeten en dat heeft het nodige resultaat opgeleverd. De gedachte, afkomstig van mij, was natuurlijk dat Indiaas eten niet alleen erg lekker is, maar dat gezien het feit dat de wereldtitel in handen is van Anand, Indiaas eten ook onmogelijk slecht kan zijn voor het schaakbrein.

Terzijde wil ik overigens voetballiefhebbers nog adviseren om voorafgaande aan interlands en Europacupwedstrijden spaghetti te eten. In mijn studententijd werkte dat ook altijd erg goed, hoewel de successen mogelijk ook wel het gevolg geweest zouden kunnen zijn van de kwaliteiten van Van Basten, Rijkaard en Gullit.

1 opmerking:

PeterK zei

Ik wist wel met al die halve scalpen dat het zeker geen IndiaaNs eten was!