donderdag 28 oktober 2010

Overzicht

Aangezien deze week Eduard Smits de enige is die mij een partij toezond, zal ik deze week (ik hoop bij wijze van uitzondering) in plaats van de partij van de week analyseren, een soort van overzicht schrijven over wat er deze week zoal is gebeurd op en rond de 64 velden.

Als eerste en belangrijkste natuurlijk Roger. Hij neemt deel aan het WK t/m 14 jaar in Griekenland. Hij begon enorm goed en speelde gisteren tegen IM Berbatov.Toen ik de live partijen aanzette, zag ik dat Roger volledig gewonnen stond. Helaas raakte hij in tijdnood het spoor bijster en verloor. Als hij gewoon speelt zoals hij het hele WK al speelt, kunnen we een hoge eindklassering van hem verwachten.

Dan waren er nog de internetteams. Team 2 verloor van het sterke HWP met 12-4. Maurice Manoch behaalde een zeer verdienstelijke 2/4 en wat Angelique presteerde kun je ook moeilijk slecht noemen:1/4. John van de Laar zette nog een goed resultaat neer en scoorde ook 1/4. Peter Kemner had niet zijn beste vorm die dag en behaalde 0/4. Team 1 won van ZSC Saende met 9-7. De eerste twee rondes werden gemakkelijk gewonnen, daarna werd echter een ronde verloren. Maar in de vierde ronde werd het krachtsverschil duidelijk.CE won met dikke cijfers. Michel de Wit behaalde 3/4, ondergetekende 2.5/4, Gijsbert Kamerman 2.5/4 en Jan van Overdam 1/4. Al met al restultaten die perspectief bieden voor de toekomst.

Dan gaan we nog verder terug in de tijd. Naar vrijdag welteverstaan. In de interne werd hard gestreden maar belangrijker was de wedstrijd die het RSB-bekerteam speelde. Helaas verloren Gijsbert Kamerman, Filip Borst, Carel Vredenborg en Jesus Canedo van Erasmus. Filip, Carel en Jesus behaalde nog een remise, alleen Gijsbert verloor van de altijd sterke Pietrow.

Op dit moment speelt Gerard Kool het Liberec Open. Hij staat op een ongeslagen 3,5/5 en een tpr van rond bijna 2300. Zo behalen onze leden ,heel jong en heel oud(sorry Gerard), ook internationaal succes.

Ook in het zuidelijke Kreta is door een der onzen geschaakt. Probleemschaak welteverstaan door Hans Uitenbroek. Hij maakte deel uit van de nederlandse afvaardiging op het WK oplossen van schaakproblemen. Het team werd 9e van de 20 landen, maar Hans behaalde in het individuele klassement een uitstekende 29e plaats! Wij hebben dus een top vijfentwintiger probleemschaak in onze gelederen. Weer een toeristische attractie erbij.

Dit is zo`n beetje wel wat er gebeurt is omtrent CE-leden deze week. Ik hoop dat er volgende week weer meer partijen ingestuurd worden.

Julian

7 opmerkingen:

Sascha zei

Kon je de notatieformulier van je broertje niet achterhalen julian?

Ruud Kok zei

Was de partij van Eduard dan niet direct de partij van de week?

lennard zei

je kan hem ook bewaren voor volgende week!

JCA zei

Blijkbaar (of schijnbaar) kwam de partij hier niet voor in aanmerking. Inzenden is niet direct prijs. We zitten hier niet bij RTL!

Julian zei

Alle partijen worden behandeld,maar ik ga geen heel artikel schrijven over een enkele partij.

Si Tumbuk zei

Julian, gelijk heb je! En laat ik meteen de gelegenheid te baat nemen om wederom te melden hoe zeer ik onder de indruk ben van de (zich in hoog tempo ontwikkelende) kwaliteit van jouw schrijven. Een groot compliment waard! (Ik neem aan dat je leraar Nederlands hiermee zal instemmen).

Julian zei

Bedankt Filip.Ja ik hoop van wel:)