zaterdag 16 oktober 2010

Jeugdteam CE behoudt gedeelde eerste plaats!


Vandaag was de tweede speeldag van het NK Jeugdclubteams.Hier even een heel kort verslag:

De eerste ronde speelden we tegen Messemaker.

Ik speelde met wit remise tegen Peter Ypma(2066).Ik stond eerst volledig gewonnen(dame+koning+2 pionnen tegen dame+koning)maar gaf zomaar een pion weg.
Marco won soepel van Talitha Munnik(2020),Roger deed dat eveneens tegen Bernhard van der Knijff(1869)en Jan won nog sneller van Bernard Evengroen(1680).Een makkelijke 3.5-0.5 overwinning dus.Dan de volgende ronde.Tegen Chesscool,een soortvan jeugdversie van Kennemer Combinatie.Een wedstrijd met een beladen tintje dus.
Als eerste was Marco klaar.Remise tegen David Klein(2301).Hij stond waarschijnlijk beter,maar had veel minder tijd.Roger was daarna klaar tegen Bart von Meijenfeld(2183).Tussenstand 1-1.Veel later daarna had ook Jan een remise tegen Marieke Dirksen(2024).Dan ik nog bezig tegen Miguoel Admiraal(2251).Een zeer spannende partij,met wisselende kansen.Na een heftige tijdnoodfase bleek ik een toren voor te staan,wat genoeg was voor de overwinning.2.5-1.5 gewonnen dus!Zullen wij in staat zijn dit vol te houden?Nog 2 speeldagen en dan weten we meer.

Julian

5 opmerkingen:

PeterK zei

Een werkelijk fantastisch resultaat moet ik zeggen, al ben ik ook weer niet verbaasd! proficiat en ga zo door! Hopelijk zien we bij de partij van de week ook de schaaktechnische details?

Julian zei

Jazeker,alleen voor wie de partijen alvast wil zien:http://www.schaakbond.nl/live/JCC/JCC.htm

de 2e ronde zaten wij op de eerste 4 borden.

Anoniem zei

Echt super gedaan! Dit is toch wel een bijzondere ontwikkeling voor onze vereniging. Nu rustig doorspelen en mocht het kampioenschap echt binnengehaald worden dan is dat wat mij betreft reden voor een feest!
Gijsbert

Anoniem zei

Gelezen op utrechtschaak: koning, keizer admiraal, Julian pakt ze allemaal!!

Anoniem zei

Toch wel leuk om vlaggenschepen van Messemaker te loeihard kelderen :)

frank (h)