woensdag 6 oktober 2010

Groep 2 de dag voor Delft

Zoals iedereen heeft kunnen lezen, zijn er enkele verrassende uitslagen gevallen.
Je kan merken dat het serieus wordt: de halve club is in training, vrijdagen voor de landelijke competitie wordt vrijaf gevraagd, sommigen komen binnen met een compleet secondantenteam. (Yasser vroeg mij laatst of hij hier ook een rol in kan spelen. Dit wordt nu overlegd met de jeugdleider)
Het is duidelijk: schaken is geen spelletje!

Ter relativering de bespiegelingen van Gerrit Jan Hondelink, de teamleider van Messemaker 5 in zijn wedstrijdverslag tegen CE 7 :
“Bij het verzamelen van het team kreeg ik een beetje hoop, toen één van de teamgenoten meldde zich goed voorbereid te hebben en een nieuwe variant van het Spaans voorbereid te hebben. Daarop antwoordde één van de 3 meiden in het team monter zich ook uitstekend voorbereid te hebben. Aangenaam verrast vroeg ik in welke opening de voorbereiding was geweest? Helaas, het antwoord boorde mijn illusies meteen de grond in: "ik heb mijn nagels gelakt".”
Wat mij betreft, de uitspraak van de week!

Mocht je je nog willen voorbereiden:
Sophia Thoma - Theo Zoetemeijer
Herman van Malde - Jesus Canedo
Kees van Oosterom - Eduard Smits
Piet Verheij - Marcel den Bleker

De grote filosoof Harrie Jekkers zong ooit, ingefluisterd door Koos Meinderts:
"Ze maakt zich op, haar nagels in twee kleuren. Lak aan alles, laat iedereen maar zeuren."

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Je loog tegen mij alsof ik een kind was. Ik geloof dat je dacht dat ik helemaal blind was.

JCA zei

Wijziging: Het is nu Sophia - Theo.
Praktisch gezien behoort nagels lakken nu tot de enige voorbereidingsmogelijkheid...

PeterK zei

Voor Theo?

JCA zei

Sophia-Theo 1-0
Herman-Jesus 1-0
Kees- Eduard 1/2
Piet-Marcel 1-0