zaterdag 6 november 2010

Het zesde team wint met 6,5 - 1,5

Vrijdagavond speelden we een thuiswedstrijd tegen De IJssel 3 uit Moordrecht. Ze hadden in de vorige ronde met 8-0 klop gekregen van het sterke SO Rotterdam 5, maar dat hebben we niet kunnen evenaren.
Jan Hendrik Leopold verloor aan het tweede bord, Andre Osinga moest een remise toestaan aan bord 3. De andere borden wonnen. Voor twee spelers was het wel bijzonder gemakkelijk omdat hun tegenstanders niet kwamen opdagen. Een gratis punt voor Angelique aan bord 1 en voor Lennart Heijnen aan bord 7.
Rinus van de Wetering won aan bord 6 in de opening een pion door een slordigheid van zijn tegenstander, en kon met zorgvuldig spel zijn voordeel tot winst voeren.
Zelf won ik aan bord 5 al snel een stuk tegen een pion. De partij was er nog niet direct mee gewonnen, maar de variant die ik speelde voerde tot winst. De stuurlui aan de kant zagen andere varianten die misschien wel mooier waren, maar op mijn manier lukte het ook. Omdat ik druk bezig was met mijn eigen partij heb ik de anderen -behalve Rinus die naast me zat- niet goed gevolgd.
Hierbij zijn ze uitgenodigd als reactie op dit bericht hun partijverslag te geven.
Al met al hebben we in de eerste twee ronden het maximale aantal wedstrijdpunten gehaald. Al was dat wel tegen de op papier zwakste teams van de groep.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Jeugdteam wint ook vijfde ronde! Nederlandse titel komt dichtbij. Als het lukt is het een unieke prestatie, met zo'n jong team in de categorie tot 20! Gijsbert

Arjan zei

En de 6e ronde zit ook in de pocket!