maandag 14 december 2009

Ude osae (armklem met hand)


4 opmerkingen:

Norbert Jansen zei

Hi Cor,

Dat je op Donneriaanse wijze gelukkig bent met jouw partij kan ik mij voorstellen. Zou ik ook zijn.
Jouw beschrijving van de opening klopt. Die is helemaal niet lekker voor zwart. Tijdens de partij was ik bang snel opgerold te worden. Jouw paardoffer maakte mij wel blij (Ik zou John Leer's suggesties zwaarder wegen in mijn beslissingen :-)). Na Kf8 was ik tevreden. Ik zag mij niet mat gaan. Na jouw Df3+ wist ik dat ik veel beter stond.
Nu ff over mijn reactie waarvoor ik mij schaam (Voor de mede-lezers: ik ben het lokaal uitgelopen, heb de partij weggegooid en ben naar huisgegaan). En mijn excuses al bij voorbaat had aangeboden toen ik opgaf. Voor de partij was ik doodmoe, weekje werk, donderdag en vrijdag laat naar bed na een bijeenkomst van mijn werk, zaterdag half acht kinderen naar voetbal en scouting brengen om 12:45 het speellokaal binnenhollen. Een ^&%$#@-voorbereiding.
Enfin, tijdens de partij merkte ik al dat ik je na Lxe4 liet glippen, maar om nou zo uitgeblust te spelen en zelfs Dxb7+ toe te laten was me te gortig.
Ik ben zaterdag vroeg naar bed gegaan en het gaat wel weer met mij. Dank je.

Groet,
Norbert Jansen

Anoniem zei

Beste Norbert,
we zijn elkaar al vaker tegen gekomen ik ken je niet anders als een correcte sportieve speler. Schaam je niet voor je emotionele reactie, ik vond het niet eens de moeite om het te vermelden in mijn verslag. Overgens is het !? van Peter Kemner, ikzelf zou een uitroepteken bij Pf7 geplaatst hebben. Ik denk dat ik jou liet glippen met Df3. Tf3 was de correcte voortzetting ik speel dan nog steeds het liefst met wit.
Tot onze volgende spannende ontmoeting.

Cor de Wit

PeterK zei

De !? is vanwege het feit dat Rybka Pe4 aanzienlijk beter vindt, feit is ook dat zwart bij goed spel er ergens wel uit kan komen (Norbert had ook met Tf7 in ieder geval minstens remise kunnen houden). Objectief gezien is dus Pf7 de mindere zet, praktisch gezien bleek het een goede keus :-)

Anoniem zei

Hm, speelt Si Tumbuk tegenwoordig onder de naam van Norbert Jansen?