donderdag 10 december 2009

Mea culpa. De indeling van groep 3 morgen

In aansluiting op mijn lange relaas van eerder deze week kan ik u melden dat Gerrit zich inderdaad wel degelijk had afgemeld. Mea culpa, mea culpa, mea culpa. Intussen toont iedereen zijn goede wil door de mails volgens mijn wens te betitelen en ik moet zeggen dat het deze week een prachtig gezicht was deze mails in mijn inbox te zien staan; Kees van Kooten zou zeggen: piemelstijvend!
Wél moet mij van het hart dat mijn huidige werkdruk leidt tot de wens meer te delegeren. Om deze reden zou ik iedereen binnen de club willen vragen volgend jaar diens beschikbaarheid als wedstrijdleider van groep 3 te overwegen. Degenen die dit seizoen de groepen leiden, doen dit niet specifiek voor hun eigen plezier, ze doen het voor het algemeen belang! De club heeft altijd behoefte aan meer leden die, als is het maar zo nu en dan, bereid zijn de armen uit de mouwen te steken. Ook voor de organisatie van het snelschaakkampioenschap van volgend jaar zoek ik een vrijwilliger. Denk er goed over na; de vraag wordt op de ledenvergadering automatisch herhaald!
Groep 3 wordt er door alle geschrijf niet minder spannend op; Zoetemeijer en De Joode proberen eventjes te laten zien wie hier de baas is. Nu we iets over de helft zijn, lijkt er weinig twijfel te bestaan wie gaan uitmaken wie zich kampioen mag gaan noemen. Wie houdt hen tegen? Alleen Gerrit Boer lijkt nog in de buurt te kunnen komen; hij is gezakt naar de vierde plaats doordat hij wat minder partijen heeft gespeeld. Eduard Smits streefde hem voorbij en toont hiermee aan hoe enorm spannend het in de groep blijft. Men blijft heel dicht op elkaar en dankzij een mooi reeksje gaat Eduard weer van de min naar de plus. De andere stijger is Rinus vd Wetering, die een slechte seizoenstart vervolgde met een niet-geringe 4 uit 5. Hij staat hiermee weer in de middenmoot, maar deze hele moot moet beducht blijven voor de iets teruggezakte Gerritse, Leopold en Bloedel.
Doordat CE 6 morgen speelt en Bloedel heeft afgezegd, blijven er alleen spelers over tegen wie Leopold al heeft gespeeld. Spijtig genoeg is er voor hem daardoor geen tegenstander. Gerritse en Jumelet gaan laten zien dat ze voor geen kleintje vervaard zijn. Spannend zal het wederom worden!

De uitslagen:
Bloedel-Zoetemeijer 0-1
Smits-Jumelet 1-0
Van Baren-De Joode 0-1
vd Wetering-Gerritse 1-0

De indeling:
Jumelet-Zoetemeijer
Gerritse-De Joode
Leopold reserve

5 opmerkingen:

Ton zei

Op de website van de RSB (en op de website van 3-Torens) staat dat het 4e vanavond thuis speelt, terwijl op ons weblog staat dat ze uit spelen. Wat is het nu, thuis of uit?

Carel zei

Simpel: we spelen op papier een thuiswedstrijd, maar de speellokatie is bij 3 Torens. Dit betekent dus dat we aan het eerste bord zwart hebben.
Als in het bekervoetbal een amateurclub thuis tegen Feyenoord loot, maar er toch in de Kuip wordt gespeeld vanwege meer toeschouwers, speelt Feyenoord toch in hun uit-tenue, ook al spelen ze thuis.

Ton zei

Succes!

Si Tumbuk zei

Dus ik begrijp dat jullie in julle Feijenoordpyama's naar Berkel en Rodenrijs gaan?

Ronald Damhuis zei

23.33 uur. Einduitslag 5,5-2,5 voor CE, nulletje voor Lewenborg.