vrijdag 4 december 2009

Afmeldingen

Verleden week ontving ik een mail van Gerrit Boer onder de kop "Thuiswedstrijd CE 11 december". Ruud Kok attendeerde me op het feit (zie hieronder) dat Gerrit zich in deze mail afmeldde voor 4 december.

Probeer het te zien vanuit mijn perspectief. Ik krijg tientallen mails per dag. Deze mails selecteer ik aan de hand van de titel. Ik ga geen mails lezen waarvan ik weet dat ze pas betrekking hebben op een week later, omdat ik ook zeker weet dat ik in dat geval de exacte inhoud van de mail weer vergeten ben tegen de tijd dat ik actie op de mail moet nemen, waardoor ik dan de mail nog eens moet lezen. Ineffectief dus.

Dat houdt in dat ik na binnenkomst van de mail die in de titel heeft dat zij (of hij?) betrekking heeft op 11 december, ik onthoud dat er een mail is binnengekomen, maar dat de mail pas opengaat op de dag dat ik de indeling voor 11 december maak.

Wie zich voor een bepaalde speelavond wil afmelden, dient dus een mail te sturen met de titel "Afmelding interne huppeldepup december".

Niets ten nadele van Gerrit (of van welke andere groep 3-speler ook); ik weet hoe precies hij normaliter is in dit soort zaken. Wél vraag ik iedereen zich te verplaatsen in de positie van de groepsleider, die naast het verrichten van bestuurlijk werk voor de club ook nog eens 80 uur per week werkt (van juli tot november waren het er zelfs 90 per week; hopelijk wordt het na 1 januari weer gewoon 65 uur per week) .

Daarom vraag ik iedereen zich te houden aan bovengeschetste richtlijn. Nogmaals: aan afmeldingen per mail dient in de titel te zien te zijn dat de inhoud gaat over een afmelding. Door tijdsdruk moet ik triëren en dat triëren doe ik aan de hand van de titels van de mails die ik binnenkrijg.

10 opmerkingen:

Ton zei

triëren??? Die zoeken we op!

Si Tumbuk zei

Triëren betekent dat je het aangeboden werk selecteert op urgentie en aan de hand daarvan de volgorde bepaalt waarin je het werk doet.
In feite doen we dat allemaal in meer of mindere mate; immers: waarom voorzien we onze mails anders van een titel?

Anoniem zei

Het begint me steeds duidelijker te worden waarom je 80 a 90 uur per week nodig hebt om te werken....

Ton zei

Prisma Woordenboek: triëren = schiften (kort, maar krachtig! ik hou het liever wat simpeler...)

Si Tumbuk zei

Ik heb nog het meest respect voor diegenen die hun opmerkingen anoniem durven te plaatsen.

Gerrit Boer zei

Filip, je verhaal lijkt wel aardig, maar de werkelijkheid lag nog iets genuanceerder. Twee dagen voordat ik het bericht "Thuiswedstrijd CE 6 op 11 december" aan o.a. jou verzond, kreeg je een mailtje van me met de titel "Afzeggingen groep 3", waarin ik mezelf voor 4 en 11 december afmeldde. In het bericht: "Thuiswedst...enz." meldde ik ook aan de leden van het zesde team dat ik vrijdag 4 december er niet zou zijn. De afzegging aan jou was dus twee dagen eerder al gebeurd. Ik ben overtuigd van je goede wil, maar heb toch sterk de indruk dat je de ontvangen informatie slordig oppakt, om wat voor reden dan ook.
Ik ben van mening dat als je een indelingstaak op je neemt, je die ook goed moet kunnen vervullen. Zo niet, vraag een ander het over te nemen.

Anoniem zei

Dat werpt wel een heel ander licht op de zaak Gerrit. Het zoveelste excuus verhaal van Si Tumbuk wordt daarmee volledig ontkracht lijkt mij. Niets ten nadele van Si Tumbuk overigens. Het woord triëren is niet alleen moeilijk blijkbaar, maar ook het triëren zelf.
Als de taak niet naar behoren uitgevoerd kan worden is het inderdaad tijd voor de alarmbel. Of je nu 100 uur per week werkt of werkeloos bent, als het niet lukt, dan lukt het niet.
Geeft alleen maar spanningen.

Si Tumbuk zei

Dan nu maar even de waarheid. Deze waarheid is dat niemand zich heeft aangeboden om groep 3 te leiden. Kotsmisselijk word ik van lieden die niet het fatsoen hebben zich te identificeren en anoniem bestuursleden en andere leden van de club beschimpen.

Wél een grote bek over de prestaties van anderen, maar te belazerd om zelf de handen uit de mouwen te steken. Wees een vent en openbaar jezelf, zodat we gewoon van man tot man met elkaar in discussie kunnen gaan.

Anoniem zei

Eens met Filip, als meer mensen de handen uit de mouwen zouden steken zouden dergelijke problemen snel opgelost worden. Liever een bestuur dat misschien af en toe teveel hooi op de vork neemt dan een inactief bestuur!
Gijsbert

Carel zei

Ik zou het persoonlijk op prijs stellen als dit soort discussies niet via dit weblog worden gevoerd, maar bijvoorbeeld via e-mail of nog beter in een persoonlijk gesprek. Ongenoegen over bepaalde zaken of conflicten kunnen bij het bestuur worden aangekaart. Het weblog is bedoeld voor informatie naar de leden en andere geïntereseerden (ook potentiële nieuwe leden) waarbij best een scherpe discussie gevoegd mag worden of een ludieke steek onder water gegeven mag worden, maar al dan niet anoniem met modder gooien is hier niet op zijn plaats; daar zijn genoeg andere sites voor. Ik heb gezegd. Carel