zondag 18 januari 2009

Piet in de aanval


Heb ik Piet te hard aangepakt in het vorige bericht? Volgens mensen die er bij waren niet en zelf vind ik ook van niet, maar voor de zekerheid heb ik de partij nog eens proberen te reconstrueren. Er gaat toch wat knagen als je een mede-Pernisser zo moet afbranden. Tot mijn verrassing blijkt het merendeel van de openingszetten allemaal al eens te zijn gespeeld, al betwijfel ik ten zeerste of Piet dit wist. Ook kon Piet op zeker moment zowaar remise maken door eeuwig schaak, maar Piet verafschuwt remise natuurlijk en hakte vrolijk door. Hij gaat dan op zijn bekende wijze ten onder...
Merk ook op hoe bewonderend Gert-Jan op de foto kijkt na 26.Txe6???, je denkt toch naast een genie te zitten op zo'n moment (klik voor grotere versie).

Speel de partij na!

Peter Kemner

Geen opmerkingen: