donderdag 29 januari 2009

Ook team 5 houdt het op 4-4

De prijs die bij een nederlaag ook op ons team stond, is in Oude Tonge (tegen Oostflakkee 2)ook niet gevallen. Geheel in de lijn van het vierde en het tweede team speelden we gelijk. Het grote verschil met deze teams is wel dat wij niet bovenaan stonden en ook niet bovenaan staan.
Even snel de borden langs.
Robin Lecomte speelde als invaller voor Michiel Gerritse op bord 6, maar kon een heftige koningsaanval niet de baas. Toch hartelijk bedankt voor de bereidheid ons team te completeren, Robin. Vervolgens trok Adri Jumelet (4) de stand gelijk door regelmatig te winnen. Henk van der Velden kwam een stuk achter op bord 8, en kon zijn remiseserie niet voortzetten, verlies. Druk bezig met mijn eigen partij heb ik de volgorde van de andere uitslagen niet helemaal gevolgd, maar terloops hoorde ik dat we met 3-1 achter kwamen te staan, en dat was te wijten aan het verlies van Tommy Johansson aan bord 2. Naar eigen zeggen werd hij langzaam maar zeker aan de kant gezet en heeft nooit echt goed tegenspel kunnen bieden. Maar daarna kwamen we terug. Met winst van Eduard Smit (5) die constateerde dat zijn tegenstander zijn 35e zet niet binnen de tijd gedaan had. En met winst van Menno Brandenburg aan bord 1 die zijn tegenstander van zijn dame afhielp, met diens medewerking overigens. Drie tegen drie, en nog twee borden te gaan. Rinus van de Wetering (7) stond al snel goed, maar zijn tegenstander bleef hardnekkig tegenstand bieden, die met de tijd steeds overbodiger werd. Rinus stond voortreffelijk en bouwde dat steeds verder uit, met aanzienlijke materiaalwinst. Dat werd winst, en een stand van 3-4. Nog 1 spel was gaande, dat van ondergetekende aan bord 3. Een aardige partij tegen een goede tegenstander. Ik zag me in het middenspel genoodzaakt een pion te offeren om een aanval te keren. Dat lukte. En ik dacht zelfs de partij naar mijn hand te kunnen zetten. De eerste 35 zetten haalden we beiden met minder dan een minuut op de klok. En zoals de einduitslag al aangaf, ik heb het daarna niet gehaald. Een combinatie van tijdnood en minder handig spel smoorde mijn goede voornemen om in elk geval niet te verliezen. Jammer, een uitslag van 3,5 - 4,5 was een stuk fraaier geweest.
Zoals de goede waarnemer heeft kunnen zien, speelden we met drie invallers, en dat was misschien toch iets te veel van het goede. Maar we geven de moed niet op en blijven spelen voor een promotieplaats!
Overigens moet de uitslag van 4-4 voor Ronald Sparreboom bevredigend geweest zijn: beide clubs waarvan hij lid is leden geen nederlaag.

1 opmerking:

Anoniem zei

Jammer dat we het net niet gehaald hebben en dat we het niet meer in eigen hand hebben nu. Niettemin gaan we zéker volle bak tegen het sterke Groenoord!

Filip