donderdag 1 november 2012

Nieuwe elolijst d.d. 1 november 2012

De nieuwe elolijst is vandaag, al dan krakend, vrijgegeven.

Opvallende winnaars binnen CE zijn Lendert vd Ouden (+ 88), Robin Lecomte (+ 94), Tjerk Tinga (+ 117) en vooral Zhi Yang Fan (+ 144) !

Daartegenover telt CE slechts 1 opvallende verliezer: Joris Geene (- 86). Bij alle andere spelers zit het verschil tussen pakweg - 25 en + 25. Raadpleeg daarvoor de link naar de elolijst hierboven.

Is CE in zijn totaliteit dus sterker geworden ?!

Peter dJ

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Mijn rating moet nog wat hoger zijn, in de laatste ronde van het botwinnik memorial speelde ik remise tegen FM Rozkho (2388) ze hebben daar een foutieve rating ingevuld van 2090.

Lendert

Adri zei

Toekennen van W/we = 2,04 van dat toernooi is gebaseerd op je FIDE rating van 2000 (aug) ik zie nergens een elo 2090 in de lijst van dat toernooi. De lijst van dat toernooi klopt toch wel. Rv 2388-2000 => W/we = 0,82 /2 = 0,41

Anoniem zei

De KNSB heeft inmiddels toegegeven dat er een fout in zit, deze wordt half december gecorrigeerd, als men nieuwe software heeft. Ik zou na correctie dan uitkomen op 2160.

Lendert

Ton zei

+250 in een half jaar, dat is niet verkeerd Lendert! Volgend seizoen CE1? Of, als je deze progressie voortzet, misschien wel Meesterklasse??

Sascha zei

Of promotieklasse van de RSB :)

Adri zei

Dat kan twee dingen betekenen of de KNSB is van een verkeerde startrating uitgegaan (2090) ipv 2064 of de fout ligt in de software
in dat geval zou er dan een hernieuwde ratinglijst moeten komen. Ondanks dat is het toch al een geweldige prestatie tussen al die GM's en IM's.

PeterK zei

Ik heb het altijd al tegen je gezegd Lendert, iedere middelmatige speler kan met wat doorzettingsvermogen en deelname aan obscure oostbloktoernooitjes met gemak de 2100 halen, zelfs Gijsbert is er al bijna. Welkom bij de 2100 club!

Jason zei

feli, Lendert.

Uit de vorige reactie concludeer ik dat ik niet eens een middelmatige speler ben. Daar zit je je dan voor uit te sloven jarenlang:-( 2100 zie ik mezelf in elk geval nooit halen.

PeterK zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
PeterK zei

Nee Jason, dat halfslachtige gemodder dat werkt natuurlijk niet! Meer tijd er in steken en je volgende reisjes plannen naar toernooitjes in Tjechie, ga eens met Hans en Gerard mee!

Jason zei

Nog meer tijd heb ik niet...
Ja, daar heeft Hans inderdaad zijn rating vandaan;-)

Peter dJ zei

Het lijkt erop, dat de ratinglijst van de KNSB nog niet in orde is. Via ratingviewer op de KNSB-site blijkt, dat bijv. John vd Laar en Menno Brandenbrug niet (meer) in de ratinglijst vermeld staan.... Heb ik nou spoken in de Passage gezien ?!