zaterdag 17 november 2012

Groep 3

Gisteravond zijn 2 partijen gespeeld:

Het was geen verrassing, dat Marjolein Osinga van Martin in 't Hout won. Daartegenover was de eerste victorie van Elisabeth Heezen WEL een verrassing: ze won van Henk van der Velden !! Het was een spannend slotfase, omdat beide vlaggen op het vallen stonden ! Ze waren allebei in zware tijdnood en het was de vlag van Henk, die als eerste viel....

Eerlijk gezegd voel ik me toch ongemakkelijk bij.... Niets ten nadele van Elisabeth, maar er was iets mis met hun digitale klok. Hun bedenktijd was op 1 uur ingesteld en dat is fout !! Het moet natuurlijk 1 uur bedenk-tijd + 20 seconden extra per uitgevoerde zet. Voor de aanvang had ik Henk voor de zekerheid eraan herinnerd, dat Elisabeth (en Henk) met een afwijkende speeltempo speelt. Dat wist Henk, maar de klok was door iemand niet goed ingesteld. Ik weet niet wie het was, maar dat doet hier niet toe. Ik had het niet gecontroleerd (daar gaat het hier om !) en kwam pas tijdens tijdnoodfase erachter.... Een diepe zucht en een boze blik op mezelf.... Maar ja, toen was het kwaad allang geschied. Geen haar op mijn hoofd, die eraan denkt om de partij daarom ongeldig te verklaren. Gelukkig is Henk zoals we hem kennen: erg sportief !

Groep 3 heeft een nieuwe koploper: Marjolein Osinga met 3 uit 3 ! Maar de weg naar Parijs is nog lang, erg lang....

Peter dJ

3 opmerkingen:

Sascha zei

Beide dames gefeliciteerd met hun overwinning. Voor Elisabeth staat een mooie toekomst te wachten.

Anoniem zei

IK had hem op 1 uur in gesteld,
Dat werd mij gevraagd. Ik had niet door dat het plus 20 seconden moest zijn. Was op dat moment ook bezig als wedstrijdleider en had zelf een partij tegen Herman. Had een van de spelers of een omstander het gezien en geweten dat het niet klopte, dan was het tijdens de partij nog bij te stellen. In de regel kan er niets meer veranderd worden als een partij al beeindigd is.
In dit geval doordat de vlag gevallen was.

Cor

Peter dJ zei

Cor, jou wordt helemaal niets kwalijk genomen. IK had het tenminste in het vroege stadium even moeten controleren, juist omdat het om een afwijkende speeltempo gaat. Ik heb dus een les geleerd. Juist omdat de partij inmiddels in zware tijdnoodfase (voor beide partijen) beland was, is er bewust niet ingegrepen.