woensdag 28 september 2011

Vierde team kansloos tegen Erasmus

Gisterenavond stond de eerste wedstrijd van het vierde op het programma. Zoals door velen voorspeld zou het een moeilijk avondje worden. En dat werd het. Het werd een vrij kansloze onderneming. Stond het na 1,5 uur spelen nog best aardig bij iedereen, een uur later was het compleet anders. Vorig seizoen was het precies andersom: toen wisten we eloverschillen in de tweede helft van de avond te verzilveren. Zoals eerder gezegd: dit is veel leuker dan iedere keer spelen om het kampioenschap. Dat heb ik eerlijk gezegd wel een beetje gehad. De uitdaging om ons te handhaven is echter wel groot. Zo verloor gisteren Viktor vd Wetering en Cees van Oosterom vrij kansloos van respectievelijk O. Vrolijk en F. van Zutphen. Angelique Osinga maakte aanvankelijk een verdienstelijk debuut op bord 8, maar moet ergens in het middenspel de draad kwijtgeraakt zijn. Jammer maar goed gespeeld, punten komen echt wel! Zelf speelde ik op bord 1 een zeer spannende partij tegen Pietrov die agressief speelde. Kwaliteits/torenoffers, koningsaanvallen, alles zat erin. Ik eindigde in een eindspel met dame voor mij tegen 2 torens en een stuk voor Pietrov, die echter heel passief stond. Ik speelde vervolgens een vaag plan om een winstpoging te doen. Pietrov kwam als een sluwe vos op gegeven moment los en toen was er geen houden meer aan. Als ik er aan toe ben zal ik de partij laten zien, als ik hem nog in de hoek van de garage kan vinden overigens. Ook Ab Kamman verloor, na aanvankelijk prettig gestaan te hebben. In een winstpoging ging ook hij te ver. Waren er dan helemaal geen lichtpuntjes? Zeker wel! Zo was er een verdienstelijke remise van invaller John vd Laar, en 2 prima overwinningen van invaller Menno Brandenburg en Piet Verhey, die allebei echt een uitstekende pot speelden. Resultaat: 5,5-2,5 nederlaag tegen een middelmatig team.

Maar… vechtlust was er zeker, de ambitie om te gaan voor handhaving was duidelijk zichtbaar. Ik denk dat we ondanks deze start nog wel de nodige punten gaan pakken. Maar voorop staat dat we van Rokado moeten winnen, daar zijn alle spelers zich volledig van bewust.

Gijsbert

12 opmerkingen:

Sascha zei

Dit seizoen wordt inderdaad een seizoen waarin de vechtersmentaliteit van de diverse spelers naar boven zal komen drijven. Ambities genoeg dit seizoen, voornamelijk handhavingen. Kan die Damhuis ons nu trakteren wanneer CE4-6 een overwinning gaat behalen

Si Tumbuk zei

Al met al zie ik toch een aantal behoorlijk ferme namen staan bij de tegenstander staan; geen kinderachtige tegenstander dus. Die promotieklasse is gewoon sterk. Maar: CE blijft CE, dus ik zet mijn geld in op handhaven!!

Anoniem zei

Filip, hoeveel precies?
Gijsbert

Ben zei

Ik zet mijn geld op Rokado !comink

Anoniem zei

Hoeveel precies Ben?
Gijsbert

Anoniem zei

De net-niet promovendus van vorig uaar staat na 1 ronde al stijf onderaan! Deze promotieklasse kan wel eens een hele zware blijken te zijn...

JCA zei

Rokado inderdaad stijf onderaan! De promotieklasse wordt dit seizoen een zeer zware competitie. Het is eten of gegeten wirden!

Ben zei

Hardlopers zijn doodlopers...100 euro ...dat Rokado boven Charlois 4 in de ranglijst blijft

Anoniem zei

Klopt het wedstrijdschema van de promotieklasse? Volgens mij is er een ronde te weinig, want CE 4 speelt niet tegen SO Rotterdam 3, Dordrecht 2 niet tegen Messemaker 1847 2 enz.? Logisch met 9 teams en 8 ronden, waarbij steeds één team vrij heeft... Weet iemand hier meer over te vertellen?

Marcel d.B.

Ton zei

De laatste ronde is blijkbaar weggevallen. Op http://www.r-s-b.nl/competitie/RoosterRSB-comp11_12_P.pdf staat wel het complete schema.

Anoniem zei

Dank voor de opmerkzaamheid. Ik heb het speelschema van de promotieklasse weer compleet gemaakt.

Arrian,
CL RSB

Ton zei

Een verslag van Erasmus staat op http://www.sv-erasmus.nl/index.php/component/content/article/22-erasmus1-charlois.