woensdag 1 februari 2012

Indeling Groep 3

Misschien had ik niets over het mini Colosseum moeten schrijven, want het regende daarna afmeldingen bij mij !!! Het was niet mogelijk om alle overgebleven spelers aan elkaar te koppelen. Daarom ben ik gedwongen om Janus de Vries en Martin in 't Hout weer naar de Passage Cup (net als vorig week) te sturen.

Wegens prive-omstandigheden komt Peter van Soest waarschijnlijk niet schaken, maar voor het geval, dat hij toch opdaagt, wordt hij naar de Passage Cup verwezen.

De koploper Rinus van de Wetering is gekoppeld aan Marco van der Heijden, maar..... Marco mailde me al eerder, dat het onduidelijk is, hoe laat hij op vrijdag van zee terug zal komen. Dat is op dit moment nog niet bekend. Mocht Marco niet lukken De Passage aan te doen, dan zal Rinus van de Wetering een partij voor de Passage Cup spelen.

Wat een fantastisch vangnet is de Passage Cup toch ! En nu het nog even opwaarderen. Dat heeft het wel verdiend: ijzer smeden, als het heet is !

Blijft er een "zekerheid" over: Henk van der Velden - Michiel Gerritse. Een partij waarin 2 achtervolgers van Rinus tegen elkaar spelen...

Peter dJ

5 opmerkingen:

Peter dJ zei

1 partij gespeeld: Henk van der Velden - Michiel Gerritse remise

Sascha zei

In dit artikel wordt de passage cup geroemd dat het een fantastisch vangnet is en 1 week later trekken 2 spelers zich terug voor dezelfde competitie. De uitslagen worden volgens mij wel bijgehouden, alleen ontbreekt het de groepsleider om een stand op te maken.
Ik weet niet of dat te maken heeft met de puntenwaardering oid dat er nog geen stand is gemaakt.
Als dat het enige struikelblok is om voor een aantal spelers niet meer een partijtje schaak te spelen, lijkt mij het een uitgelezen schaak dat de schouders eronder gezet gaan worden om een stand op te maken.

Ruud Kok zei

Het heeft met het wegvallen van groep 4 te maken.
De puntentelling die nu is geeft mensen die voorheen in groep4 zouden zitten een onevenwichtige achterstand, zeker ten opzichte van de spelers die voorheen in groep 3 zaten.
Er zou eigenlijk een puntentelling moeten worden bedacht die de minder sterke schaker evenveel kans geeft om boven in het klassement te eindigen als een zeer sterke schaker.

Overigens zijn de partijen nu wel verwerkt in een excel, maar zijn nog niet alle punten daar aan verbonden.

Peter dJ zei

De Passage Cup is en blijft een fantastisch vangnet ! Het loopt al 5 maanden (met nog maar 3 maanden te gaan) en dan mag men wel verwachten dat het allang een concrete puntentelling/tussenstand heeft. Daar hebben alle spelers recht op. Ik moet er niet aan denken, dat de spelers pas na afloop even uitlegd worden, hoe de puntensysteem en eindstand definitief in elkaar zitten. Daar heb ik intern regelmatig op gezinspeeld, maar nee, nog steeds niets.....

JCA zei

De puntentelling is vorig jaar, tijdens het seizoen, aangepast naar aanleiding van opmerkingen op de ALV.
Deze veranderingen zijn naar tevredenheid doorgevoerd.
Dus er had al lang een stand moeten zijn. Het is ronduit beschamend dat deze er nog niet is.
Stuur mij vandaag dat excel-bestand, dan is er morgen een stand!!!