woensdag 29 februari 2012

Indeling groep 2 // 02-maart-12

Trots op groep 2 , buiten Sascha en Ton geen afmeldingen.

Theo - Peter
Eduard - Adri
Cees - John
Tjerk - Angelique
Gerrit - Piet


We zijn blij dat Theo weer van de partij is.

Eduard speelt voor de promotie maar Adri leverde j.l. maandag een puike partij af tegen L Kraaijenbrink met TPR van 2053. Alleen dat slotfoutje... Dat wordt een spannend duel.
Cees en John zijn beide in vorm , beloofd een mooie clash.
Tjerk zal zich proberen te herpakken , Angelique strijd voor eigen behoud.
Rasoptimist Piet heeft aangekondigd dat hij nog 100% gaat scoren , Gerrit denkt daar het zijne van.
Kanon Cor komt later in de maand in actie...

Zelf voelt het als hoogverraad maar ik reis morgenochtend af naar Drenthe ,waar vrouw en kinderen al een poosje vertoeven. Vanaf zaterdagavond , ben ik weer beschikbaar.

HvC

6 opmerkingen:

Gerrit Boer zei

Dat Adri een puike speler is, en L. Kraayenbrink een sterke tegenstander, ik ben het er helemaal mee eens. Maar in de tabellen van klasse 2a heeft deze Lennart een rating van 1684.
Adri niet te veel ophemelen, anders gaat hij nog buiten zijn schoenen lopen.

Gerrit Boer zei

Wegens ziekte meld ik me af voor groep 2 van vanavond. Mijn verontschulding aan Piet vanwege de late melding, maar ik heb de beslissing zojuist genomen. Hans van Calmthout had me gevraagd de uitslagen aan hem door te mailen. Adri zou jij dat van me willen overnemen?
Zo, heb ik in elk geval voldaan aan de verwachting van Peter de Joode (wijziging in Groep2).

Peter dJ zei

Ha ha ha, toch heb ik het veel liever, dat je je dag lekker gezond, fris doorbrengt ! Beterschap, Gerrit !

JCA zei

Michiel Gerritse - Piet Verheij
Michiel Gerrise kan scherp spelen, maar Piet was wat meer gebrand op de overwinning (0-1)
David van Heusden - Lendert den Ouden
De schaakles duurde niet eens zo gek lang. Toch een leerzame avond voor David, die onder toeziend oog van vader Bob nog even de zaterdag kon beginnen met wat snelschaakpotjes.
Martin in 't Hout - Thomas Grolleman
Thomas zette een mooie aanval door het centrum op, maar nam zelf niet de tijd voor een rokade. Thomas had wat pionnetjes mee kunnen smokkelen, maar Martin truukte met zijn dame over de lange diagonaal naar h8 de koning van Thomas. Nou goed, Thomas kan zich weer even ongestoord richten op zijn school en zijn tennis.
Peter van Soest zag zijn kans schoon om na het miniatuurtje van 7 zetten in de reguliere competitie, Fritz opnieuw zo gek te krijgen om op dezelfde avond te spelen voor de passagecup. Dit helemaal in de geest van onze verenigingsstatuten, waarin wij alles doen om de schaaksport te bevorderen. Ook deze pot won Peter.

JCA zei

Theo - Peter
Theo kon de rug niet rechten tegen de tamme leeuw van Peter. Peter brulde tandeloos, terwijl hij waarschijnlijk gewoon met links had kunnen uithalen. Ze kozen uiteindelijk ervoor elkaar niet op te eten.
Eduard - Adri
Slavisch met b5?'Dit resulteerde in een stelling uit het aangenomen damegambiet, waarbij Adri doodleuk zijn pion ging verdedigen. Eduard heeft al heel wat openingen doorgenomen, maar hij had het verdedigen van de pion voor kennisgeving aangenomen... Tja, als je dan niet weet wat te doen, dan kom je in de wondere wereld van Adri... En in die wereld is Adri de baas. Eduard pakte nog twee stukken voor een toren, maar dit kostte hem ook nog wat pionnetjes. De partij duurde dertig zetten langer dan strikt noodzakelijk, omdat Adri iets aarzelde in de afwerking.
Cees - John
Hadden allebei iets anders voorbereid, en speelden beiden dan ook maar iets dat ze niet zo vaak spelen. Een tamme Schotse variant eindigde na wat spannende momenten op beide vleugels in remise.
Tjerk - Angelique
Waren aan het oefenen voor de snelschaakmarathon van Dordt.wellicht wat oppervlakkig naar remise geschaakt?
Gerrit - Piet werd Gerrise-Piet, wat voor de passagecup winst voor Piet werd.

Adri zei

De b5 variant van het slavisch (botvinnik) is zuiver theorie, als Wit e5 nalaat en Dc2? doet ga ik natuurlijk de pion verdedigen. Een cadeautje van wit zal ik maar zeggen. Het eindspel van mij was om te huilen en duurde inderdaad 30zetten langer in de wondere wereld van mijn hersenbrein.