maandag 13 september 2010

De Schaakkantine

Zo eens in de 4 a 6 weken stap ik in de auto om met Michel naar de Makro af te reizen. We gaan dan inkopen doen voor de bar.  Michel heeft met zijn cateringachtergrond natuurlijk veel meer kijk op dit soort zaken als ik. Ik ben verantwoordelijk voor vervoer en een muntje voor het winkelwagentje. Niet dat ik er niet van hou, in tegendeel. Maar ik ben nu eenmaal geen echte fijnproever, en meer een type voor bitterballen en stukjes leverworst. Ik ben qua eten niet de moeilijkste, ik eet vrijwel alles wat ooit geleefd heeft. Michel loopt altijd over van enthousiasme, en het gebeurt niet zelden dat we met complete konijnenbouten of struisvogelbiefstukjes huiswaarts keren. Niet dat je daar als eenvoudige clubschaker ooit iets van terugziet, nee, dit is meer voor Belgisch-Nederlandse fijnproevers van 2200-niveau, zoals in huize De Wit. Om de nieuwe penningmeester niet ongerust te maken: de biefstukjes worden altijd keurig van de rekening afgetrokken, en aangezien de kascontrolecommissie alles goed controleert kan er eigenlijk niets fout gaan..:)

Wij doen ons best om goed in te kopen, waardoor de barwinst omhoog gaat. Ook dit seizoen willen wij het netto resultaat op de bar verder opschroeven. Daarom ben ik eigenlijk wel benieuwd of er nog wensen zijn van leden. Missen we wat in het assortiment? Hoe kan voorkomen worden dat u stiekum langs de Mac gaat om uw nederlaag te verwerken met een Quarter Pounder? Bent u uitgekeken op gevulde koeken, sla dan met uw vuist op tafel en eis roze koeken! En... een warme hap vanaf 10:00? Broodje knakworst? Tips zijn welkom, al leiden ze wel tot afnameplicht.

Gijsbert

3 opmerkingen:

Jan Hendrik zei

Broodjes knakworst, jaaa en saucijzenbroodjes, maar het allerbelangrijkste zijn de tosti's voor Adri natuurlijk. Doe ze dan wel met bruin brood, dat is beter voor hem en vind ik trouwens lekkerder!

Adri zei

Eens even kijken wat ik op mijn eigen menu heb afgezien van de tosti's en dat zijn natuurlijk de bitterballen, bal gehakt, vlammetjes, nou vooruit een mexicaantje en een bereklauw om het helemaal compleet te maken.
Ingeval er helemaal niks is dan is een zak patat met pindasaus een goed alternatief. Zoals je ziet, een veelzijdige junkfood lover.

Jan Jr zei

Wafels en andere soorten koffie:)