woensdag 8 juli 2009

Filip anaylseert

Op verzoek van Peter Kemner laat ik een fragment zien uit mijn partij in ronde 6 van het zomertoernooi tegen Hans Uitenbroek. Helemaal fair is dit niet, want eerder had Hans op zijn beurt in de interne competitie een fijne partij tegen mij gewonnen, maar na de publicatie van de partij Kamerman-Leer kan ik uiteraard niet verzaken.
Hans leek timide te beginnen, waardoor ik dacht dat hij misschien tevreden zou zijn met remise (remise tegen Borst is altijd goed), maar al snel bracht hij scherpte in de stelling middels een fantasierijke combinatie.
Ik vond allereerst echter een weg om de balans voorlopig min of meer te bewaren en ten tijde van het diagram kreeg ik het gevoel dat Hans zijn kaart dreigde te gaan overspelen. Maar: hoe dit aan te tonen?
Met andere woorden: wat zou u hier met zwart aan zet spelen?

Klik hier om het vervolg van de partij na te spelen!

Filip

1 opmerking:

Si Tumbuk zei

Let op: in de diagramstelling is ZWART aan zet!