donderdag 13 oktober 2011

Indeling Groep 2

Met excuses voor de wat late plaatsing bijgaand de indeling van groep 2.

12. Cor de Wit - 8. Ton Dulk 0 - 1
2. Gerrit Boer - 5. Piet Verheij
14. Peter de Joode - 11. Kees van Oostrom 1/2 - 1/2
1. Sascha Ottenhof - 10. Eduard Smits 1 - 0
6. Tjerk Tinga - 4. Adri Jumelet 0 - 1


Let op: Gewijzigde opstelling. Piet was bereid om intern tegen Gerrit te spelen. Waarvoor mijn dank.

De partij Gerrit Boer - Piet Verheij is gespeeld voor de Passagecup en Gerrit heeft gewonnen vanuit een naar zijn zeggen geheel verloren stelling.

15 opmerkingen:

JCA zei

Jammer maar helaas! Ik heb twee weken geleden per mail doorgegeven dat ik er vandaag niet zou zijn. Dus de partij tussen John en Sascha vindt niet plaats. Behalve wanneer Sascha bereid is om op Mallorca te spelen...

Ruud Kok zei

Sorry John. Ik dacht dat ik alle berichten had.
Ik vermoed dat je 1 van de honderden ongelezen mail ben. Ik kon al een paar weken niet bij de mail komen, vandaar dat ik belde.

Peter dJ zei

Wordt de indeling dan aangepast ? Nu kan Piet in principe wel een tegenstander krijgen.

PeterK zei

Piet wilde deze week PER SE niet spelen zo deelde hij mij (en ook de groepsleider) diverse keren mee. Oefen dan ook geen druk uit op die man, hij kan namelijk geen nee zeggen. Piet zal in december zijn uitgespeeld als het zo doorgaat, en dan? Zes maanden eenzame opsluiting, ehhh Passagecup heet dat. Onze interne gaat Peppie en Kokkie vormen aannemen ben ik bang. De Mickey Mouse league van de RSB. Kleine groepjes, zo min mogelijk spelen, weinig mensen op de clubavonden als gevolg. Niet gezellig meer. Dus maar wat minder gaan. Vicieuze cirkel. Wat is dat toch?! Waar zijn de groepen van minstens 18 zoals vroeger en zoals het hoort. Zijn we een club van huismussen geworden die liever vrijdagavond achter hun peeceetje zitten te frobelen? Van meer dan 13 partijtjes spelen in de interne loopt het de mensen al dun door de broek. Een club van 100+ leden met hooguit 25 man op de clubavond. Bizar.

Anoniem zei

Hear! Hear!

Anoniem zei

ja 13 partijtjes is wel extreem weinig maar wat is nou de echte reden voor deze opzet
en hoe doen andere clubs dat??

Anoniem zei

De reden: de leden hebben samen met het bestuur maanden de tijd gehad om een voorstel in te dienen voor de interne competitie.Daar kwamen diverse ideeen en voorstellen uit. Competitie in 3 helften zoals Ivoren Toren etc etc kleinere groepen gesloten 3e groep etc.Uiteindelijk koos de leedenvergadering het huidige voorstel.Er is gevraagd door het bestuur dat aangaf dat de interne beter moet om mensen die zich daar langer over gaan buigen, omdat wij met ons allen zorgen maken. Tot nu toe zijn we er dus met zijn allen niet uit.Het is overigens wel zo dat als de interne eind april stopt, de commissie die zich buigt over de festiviteiten invulling geeft aan de laatste maanden. In die ruimte zitten ongetwijfeld een aantal speel mogelijkheden. bv zomertoernooi. Ik denk dat een speler die er meestal is een partij of 23 speelt als je dan deelneemt aan de Passagecup kom je snel op een partij of 32/33.

Cor

Anoniem zei

lees natuurlijk 2 helften

Cor

Adri zei

Op de LV 2011 zag ik de bui al hangen en ik was de enige die instemde met dubbelrondig wat betekent totaal 26 partijen wat normaal te doen is.De Passage Cup als aanvulling op de Interne is op zich goed maar het moet dan meer dienen als noodgeval als er een keer geen partij is.Nu lijkt het meer op een alternatieve Interne.Maar op een SV is in principe de Interne het verenigingskenmerk bij uitstek.De uitstraling is niet te vergelijken met een Passage Cup.

Dat de interne bij IVR goed gaat heeft meer te maken met de instelling dan met het systeem. Hebben die mensen dan ook geen andere verplichtingen om niet te komen?Blijkbaar kunnen zij die andere verplichtingen zodanig afstemmen dat de Interne gewoon blijft draaien. Immers de schaakavond staat altijd vast.

Anoniem zei

SV IVR ????

JCA zei

Ben net terug, maar eeeh, ik had het ook toen door de telefoon aan je doorgegeven. Wordt er morgen nog geschaakt?

Ton zei

Ik neem aan van wel. Ik zit met spanning op de indeling te wachten...

Anoniem zei

waar blijft de indeling van groep 1 en groep 2

Ruud Kok zei

Met enige vertraging is Groep 2 geplaatst.

lennard zei

hetzelfde geldt voor groep 1