zaterdag 7 november 2009

Klotsende oksels bij Oude Dame


Gisterenavond is het bekerviertal in de eerste ronde gestrand. Nadat de voorronde al moeizaam was verlopen, bleken de heren en dame van Sliedrecht (Heren van Sliedrecht is trouwens een leuk en betaalbaar restaurant, tip van de dag!) te sterk voor onze jongens. Toegegeven: de ambities mochten wat bijgesteld worden na de exit van lieden als Boog en Leer die hun kunsten op landelijk niveau aan het vertonen zijn. Daarnaast konden wij door allerlei omstandigheden niet in onze sterkste opstelling spelen. Maar nog hadden wij een goed viertal op de been gebracht in de vorm van Arjen Kouwenhoven, Ton Dulk, Andere Coenen en ondergetekende.

Ton en Andre speelden vrij probleemloos remise, terwijl Arjen goed stond tegen Wim Hokken, en ikzelf een matige stelling had tegen Wim Pool. Mijn tegenstander speelde echt een prima pot. Op zet 11 greep hij het iniitiatief en ondanks dat ik mij taai probeerde te verweren werd de wurggreep mij uiteindelijk te veel. Daarna volgende de thriller bij Arjen: kon hij het eindspel met een pion meer en zeer weinig tijd verzilveren? Lang leek het erop dat het remise zou gaan worden. Na allerlei patmotieven omzeild te hebben, slaagde Arjen erin zijn tegenstander mat te zetten. Een zeer spannend verloop dat van de reguliere partijen, en rond 12 uur mochten we met de snelschaakpotjes beginnen.

Ook na het snelschaken was de stand volledig gelijk: Arjen en ik wonnen (ik zelf met zeer veel mazzel), terwijl Ton Dulk en Andre Coenen verloren.

Loten dus: en het lot is ons volgens mij zelden gunstig gezind. Ik had dan ook al zo'n voorgevoel dat het niet goed zou komen. Aldus geschiedde, en exit voor ons bekerteam. Hulde uiteraard aan Sliedrecht, die een sterke indruk maakten. Hulde ook aan Krimpen waar het feest kan losbarsten: zij ontlopen ons en mogen het nu tegen Sliedrecht proberen.

Volgend jaar Michel de Wit maar inschakelen of hij misschien op zolder nog wat Belgische grootmeesters heeft liggen die voor het bekerteam willen uitkomen. Kunnen wij lekker interne spelen. Dank gaat uit naar Gerrit Boer die de wedstrijden voortreffelijk leidde. Ik heb hem op geen enkele fout kunnen betrappen.


A. Kouwenhoven - W . Hokken 1-0
G. Kamerman - W. Pool 0-1
T. Dulk - N. Snikkers 0,5-0,5
A. Coenen - T. Dekker 0,5-0,5

Gijsbert Kamerman
(foto: Lorena Dirks)

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Nu CE uit de beker is, kan het zich volledig gaan richten op de competitie..
CE 1 voor kampioenschap in de 2e klasse KNSB.
CE 2 voor kampioenschap in de 3e klasse KNSB.
CE 3 voor het kampioenschap in de promotieklasse.
CE 4 voor handhaving in de 1e klasse.
CE 5 voor het kampioenschap in de 3e klasse.
CE 6 voor handhaving in de 3e klasse.
CE 7 voor kampioenschap in de 4e klasse.
De viertallen A & B voor een plek in de middenmoot.
5 kampioenschappen dus.. 1tje meer dan het vorig jaar..

mvg,

Sascha

Gerrit Boer zei

Gijsbert, ik waardeer je humor. Spontaan barstte ik in lachen uit toen ik de laatste zin van je verslag las. Afgezien van de loting, tegen twaalven, heb ik namelijk de hele avond niets gedaan. Bij die loting had ik trouwens wel de witte pion in de verkeerde hand...

Si Tumbuk zei

Sascha, ook dit is wel humor. Een kampioenschap voor CE 2 lijkt me een beetje optimitisch. Dat CE 4 slechts zou spelen voor handhaving, lijkt me weer een beetje pessimitisch gesteld.
CE 7 heeft geen verplichtingen. CE 1 kan veel maar als het geen kampioen wordt, begrijpt iedereen dat. CE 3 is sterk en moet strijden om promotie, maar omdat er 2 promotieplekken zijn, hoeft dat dus niet middels een kapmioenschap te geschieden. Het enige team dat echt voor het kampieonschap moet spelen, is CE 5.

Anoniem zei

Filip,

Wat is dat nu weer voor demotiverend gepraat, natuurlijk gaan we met CE 2 voor het kampioenschap we hebben alles nog in eigen hand!

Lendert

Si Tumbuk zei

Ik gebruik even de underdogtechniek....

Anoniem zei

Hoi Gerrit, een onzichtbare scheids is de beste scheids die je je kunt wensen!

Kresna speelde trouwens een interessante pot tegen Van Baarle, met een mooie slotcombinatie. Krijgen we die nog te zien?

Gijsbert

Kresna zei

Ha Gijs, ik zal de partij analyseren voor het clubblad.