zondag 27 september 2009

Overtuigend eerste optreden 1e Team


Met een mooie 6 - 2 overwinning op WSC heeft het eerste een goed debuut gemaakt in de 2de klasse! Te meer omdat er niemand heeft verloren!
Alle ogen waren natuurlijk gericht op de jonkies.
En ik moet zeggen dat viel niet tegen. Het is altijd moeilijk om in een nieuw team te starten en dan nog 1 of 2 klasse hoger te spelen dan wat je bij je vorige vereniging hebt gespeeld. Natuurlijk de jongens gaan goed vooruit, maar zo'n eerste wedstrijd is altijd even wennen.
Marco Kirana was van de jonkies als eerste klaar met een vol punt! Marco had volgens mij wel openingsvoodeel, maar ergens in het middenspel dacht ik dat hij voor remise moest vechten.Toen ik weer boven kwam na de analyse van mijn partij, waar ik kansen op winst vakkundig om zeep had geholpen(remise dus!)bleek Marco te hebben gewonnen!

Veel tijd om te vragen hoe dit tot stand was gekomen had ik niet aangezien de familie naar Antwerpen ging om daar de volgende dag samen met de Overdammetjes en ondergetekende in de competitie van Belgiƫ te spelen.
Dan Julian die zijn openingvoordeel vasthield tot op het einde en zonder risico's te nemen in een later stadium vroeg of hij remise mocht aannemen.Dus remise tegen een 2196 speler is oke! Als laatste dus Jan die langzaam maar zeker grip op de stelling verloor en daardoor veel tijd moest investeren om toch het spel gaande te houden. Het was zelfs zo erg dat hij nog 7 minuten had en zijn tegenstander meer dan een 1uur voor de rest van de partij! Ik vreesde daarom dat hij het onderspit zou moeten delven, echter zijn tegenstander deed het verkeerd en gaf een pion weg! Waarna ze snel de vrede tekenden. Wie het uiteindelijke remise aanbod heeft gedaan weet ik niet.

Dan onze toppertjes Dick en Eddy die nu een keer in de luwte konden spelen van echte talenten zodat de ogen niet op hen waren gericht. Ze speelden behoorlijke partijen en wonnen beiden gedecideerd van hun tegenstanders! Dick ging zelfs zover dat hij in de auto tegen mij zei dat hij dit jaar topscorer ging worden! Waarop ik zei dat ik hem dit wel gunde maar dat het niet best zou zijn voor het team!!!
Aan bord 1 Andy die een interessante partij speelde met volgens mij wisselende kansen. Een aanval op de koning op de koningsvleugel werd beantwoord met een aanval in het centrum op de ongerokeerde koning. Het leek goed voor de tegenstander van Andy maar toch kwam Andy in een gewonnen eindspel! Ook hier werd de tijd een belangrijke factor zodat ook hij in remise moest berusten.

And last but not least onze invaller Lendert van den Ouden!
Lendert zet zijn goede vorm van vorig seizoen gewoon door. Pionnetje pakken stukken daarna op de juiste plaats zetten aanval overnemen punt incasseren! Klopt het zo een beetje Lendert? Proficiat Lendert puike prestatie. Gouden greep van de teamcaptain!
Tot slot de uitslagen.

1. Ooms,A.(Andy) 2282 - Pietersma,M.(Menno) 2211 ½ - ½
2. Overdam Van,J.(Julian) 2115 - Dijk Van,T.A.(Timon) 2196 ½ - ½
3. Wit De,D.(Dick) 2161 - Brasser,P.(Paul) 2137 1 - 0
4. Beers Van,E.(Eddy) 2333 - Woerden Van,M.(Michiel) 2003 1 - 0
5. Wit De,M.(Michel) 2294 - Valstar,J.R.(Johan) 2075 ½ - ½
6. Kirana,M.(Marco) 2088 - Aagaard,M.(Michael) 2025 1 - 0
7. Ouden Van den,L.J.F.(Lendert) 2058 - Kindt,M.R.J.(Manfred) 2017 1 - 0
8. Overdam Van,J. (Jr)(Jan) 1941 - Voorberg,J.P.(Johan) 2005 ½ - ½

(klik op foto's voor grotere versies)

4 opmerkingen:

Si Tumbuk zei

We gaan nog heel veel lol beleven aan het kaboutermiddenveld!

Anoniem zei

Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden Michel!

Lendert

Kresna zei

Reuzenkabouters!

Anoniem zei

Proficiat met het behaalde resultaat.

Sascha