zaterdag 24 november 2012

Santpoort maatje te groot voor het derde

Over de wedstrijd tegen Santpoort kan ik kort zijn we kwamen er niet aan te pas. Illustratief was mijn eigen partij in deze, zelden zo kansloos verloren en tot overmaat van ramp kwam ik er bij het invoeren van de partij achter dat ik nog een enorme kans op winst gemist heb, maar ja das achteraf…

Het leek nog een spannende wedstrijd te worden, maar toen de tijdnoodwolken bij mijn eigen partij opgetrokken waren keek ik eens om heen en zag ik opeens een flink aantal borden leeg. Met daarop de koningen van de tegenstanders triomfantelijk op het midden van het bord.

Was het dan allemaal kommer en kwel? Welnee, de lichtpuntjes waren dit keer Marc die een verdienstelijke halfje binnen haalde (al was het dan wel met wit) en Hans die er weer zin in had vanmiddag. Hij nam een bewust risicootje door een remiseachtig eindspel uit de weg te gaan en zag dit uiteindelijk beloond worden met een vol punt.

De overlevingsstrijd blijft echter onverminderd spannend in deze poule.

De volgende wedstrijd beloofd een echte kraker te worden thuis tegen De Giessen en Linge.

Lendert

TL CE3

1 opmerking:

Anoniem zei

Op de website van Santpoort staat inmiddels een wat uitgebreider verslag.

http://www.schaakclubsantpoort.nl/nieuws.php?action=showsNieuws&id=1504

Lendert