zaterdag 30 mei 2009

Zomertoernooi van start


Gisteren is met succes het zomertoernooi van start gegaan. In de eerste ronde waren er nog veel byes, dus voorspeld kan worden dat het nog veel mooier gaat worden dan het in de eerste ronde al was, maar de eerste ronde was reeds een heel leuk gebeuren voor iedereen. Door het Zwitsers systeem werd de minder sterke helft ingedeeld tegen de sterkere, maar ik heb bijna geen walk overs gezien.
Van de gasten moest de sterke Feike Liefrink (2060) flink aan de bak tegen Eduard Smits. Hij haalde het volle punt binnen, maar niettemin wordt meer en meer duidelijk dat Eduard op de goede weg is. Roel Trimp is een sterke speler uit de jaren '80 en '90, maar hij heeft al een jaar of 8 niet meer gespeeld. Tegen Adri Jumelet moest hij hard werken om de buit binnen te halen. Complimenten voor Adri; zelf weet ik uit ervaring hoe sterk Roel is: in een rapidpartij werd ik een jaar of 3 geleden overtuigend door Roel van het bord gezet (en toen had Roel ook al een jaar of 5 geen officiële partij meer gespeeld). Nieuw lid Frans Bloedel (in een ver verleden lid geweest bij Shah Mata) bood sterk tegenstand tegen Cor de Wit; ook voor hem complimenten. Tsai en de Lange ten slotte wonnen vrij regelmatig.
De volgende ronde worden de krachtsverschillen aanmerkelijk kleiner en niet alleen dat: ook sterke spelers als Sten Goes en Marcel Schroër zullen zich bij de groep voegen. Nadien komt ook nog onze eigen Lendert van den Ouden erbij; wie plannen heeft dit toernooi op zijn naam te schrijven, is dus gewaarschuwd!


Leer-Sprong 1-0
Smits-Liefrink 0-1
Kemner-Boer 1-0
Bloedel-C. de Wit 0-1
Uitenbroek-Robin Lecomte 1-0
Gerritse-Van Oosterom 0-1
Trimp-Jumelet 1-0
A. Osinga-Tsai 0-1
De Lange-Robert Lecomte 1-0
Yang-Verheij 0-1
De Joode-Dueller 1-0
Ger in 't Hout-Overduin 0-1
Dirks-Sprang 1-0
M. in 't Hout-van Baren 0-1

10 opmerkingen:

Ger in ' t hout zei

Ik speelde gisteravond tegen 'van overduin' de opening was voor mij gevoel een nieuwe variant en ik ging later ergens de fout in dat 'van overduin' alle kansen kreeg met zijn toren en daarna ik ook stukken verlies leed en toen dat 'van overduin' later met zijn 2 pionen bijna kon promoveren en mijn toren muurvast stond moest ik mijn koning erbij neerleggen en opgeven. ik was kansloos. volgende week is voor mij weer een verassing welke tegenstander ik krijgt. deze pinksteren ga ik op mijn PC trainen met schaken.

Si Tumbuk zei

Hoi Ger,

Veel succes! De punten komen vanzelf, maak je geen zorgen.

Ton zei

Lendert heeft gisteravond bij het Open Kampioenschap van Utrecht remise gespeeld tegen GM Berelovich! Zie http://www.paulkeres.nl/oku2009/OKU2009R1.doc

Ton zei

Lendert heeft ook al remise gespeeld tegen jeugdtalent Anne Haast (2182) en FM Sander van Eijk (2362) en heeft nu een TPR van 2307!! Volgt er vanavond een overwinning tegen een 1800-speler?

Ton zei

Na een overwinning, een nederlaag en tenslotte een overwinning op Wil Sparreboom van RSR Ivoren Toren is Lendert met 3.5 uit 6 op een verdienstelijke 21e plaats (van de 73) geeindigd met een mooie TPR van precies 2200! Op de foto http://www.paulkeres.nl/oku2009/fotos/20090605/oku090032.html kunnen we Lendert in aktie zien tegen GM Berelovich.

Anoniem zei

Heel goed gedaan Lendert!:)

Maaruh, waar blijven de uitslagen, cq. indelingen van het zomertoernooi?

Lendert

De boze heks zei

Het is inderdaad jammer dat de uitslagen van de 2e ronde er nog niet op staan. Slechte reclame voor het toernooi! Hier moet een pr-man achteraan. Vorig jaar was er ook al allerlei gedoe met de ratingverwerking. Neem een voorbeeld aan het Schrijvers Rotterdam Open!

Si Tumbuk zei

Sorry jongens, ik heb geen baan van 9 tot 5. Mijn werkdagen zijn de afgelopen weken van 8 tot 20.30 à 22.00 geweest (zonder pauze, amar als ik het zeg, begrijpen jullie het toch niet). Het hele weekend doorgewerkt; zondag bijvoorbeeld tot 1.30 's nachts. Maandag wel vrij geweest, maar andere verplichtingen en daarnaast off the record toch weer gewerkt. Gisteren om 23.00 de indeling knunen maken. Na deze week wordt het weer riustiger, maar als er mensen zijn die minder hard werken: meld je aan voor het bestuur! Er is een vacature!

Dus: commentaar graag, maar ik kan niet zo heel goed tegen mensen die wél kritiek hebben, maar zelf niet bereid zijn de handen uit de mouwen te steken.

Anoniem zei

Je hebt inderdaad werkpaarden en sierpaarden :)

Ben ook een werkpaard!

Sascha

Wellicht is er iemand die handig is met verwerken uitslagen en in een programma verwerken net als de Schrijvers open??

Peter dJ zei

Filip,

Niet te veel van aan trekken, hé !

Je hebt nou eenmaal werkpaarden, sierpaarden en paarden met oogkleppen op (die dus niet (goed) (willen) zien hoe het er werkelijk bij ligt).....

Peter