zondag 1 maart 2009

In Memoriam

Dit is een van de moeilijkste stukken die ik ooit op deze site zal plaatsen.

In de eerste van de MEAO De Lijnbaan ging ik naast iemand zitten die letterlijk tegenover de school woonde. Dat hele jaar heb ik naast hem gezeten en mede dankzij hem, zijn uitreksels en de spelletjes die wij speelden heb ik dat jaar gehaald.

Hij damde altijd en toen we bij hem thuis gingen dammen begon ik van hem te winnen. Dat vond hij niet leuk en hij wilde dan ook wat anders spelen. Ik heb hem toen schaken geleerd. En zoals het een goede leerling betrof kon ik al vrij snel niet meer van hem winnen. Hij was de betere schaker.

Die persoon was mijn goede vriend Perry van der Linden, geboren 17 mei 1968.

Perry was in zijn hart een heel goed mens. Dat zag je pas goed als je veel moeite had geïnvesteerd om hem te leren kennen en te begrijpen. Want achter de lachende Perry zat ook een andere Perry. Een Perry die hij maar aan weinigen liet zien. Een Perry die het zijn hele leven lang moeilijk heeft gehad. Maar toch ook positief bleef.

Ik weet van Perry zelf en van zijn vriendin Bea dat Perry het op de schaakvereniging enorm naar zijn zin heeft gehad. Hij heeft ervan genoten zo hartelijk welkom te worden geheten. Dat heeft heel veel voor hem betekend. Perry is lid geweest van Volmac Rotterdam, Charlois Europoort en Lombardijen. Voor die laatste vereniging speelde hij tot vorig seizoen extern.

Door een hele hoop omstandigheden lukte het Perry niet meer zo vaak om een schaakvereniging te bezoeken. Dat vond hijzelf ook vervelend. Zelfs het correspondentieschaak, waarin hij zo goed presteerde, heeft hij door simpel gebrek aan tijd moeten staken.

Vanavond heb ik van zijn buren vernomen dat ze afgelopen woensdag het ontzielde lichaam van Perry hebben gevonden. Perry is op natuurlijke wijze overleden. Hij is slechts 40 jaar geworden.

Met Perry heb ik een dierbare vriend verloren. Iemand aan wie ik altijd met veel plezier zal terugdenken. Ik ben dankbaar dat ik hem 23,5 jaar heb mogen kennen.

Perry zal op donderdag 5 maart 2009 om 13.00 uur worden begraven op de Zuiderbegraafplaats aan de Slinge 50 te Rotterdam.


Ruud Kok


Perry speelt een partijtje tegen Rinus van de Wetering tijdens ons laatste Kerstschaaktoernooi, december 2008.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Erg triest nieuws. Ik sprak Perry weer voor het eerst sinds jaren bij het Kerstschaak en toen was hij vol goede moed en wilde weer interne komen spelen bij ons. Een mooi stukje heb je geschreven Ruud.

Anoniem zei

Jeetje.. ik zag perry nog een aantal maanden geleden in de tram. Hij heeft heel wat toen voor zijn kiezen gehad.. Moge hij nu ook zijn rust vinden.

Sascha

Anoniem zei

Het lijstje met verenigingen kan worden aangevuld met Caballo Blanco, waar PeterK destijds ook in speelde. Ik ken Perry sinds een beladen wedstrijd met Groothoofd 2 tegen Caballo Blanco. Dat laat weer zien hoe vergankelijk alles is, beide verenigingen zijn ook al enige tijd overleden.. Erg triest nieuws.

Anoniem zei

Typefout in jaartal begrafenis, 2007 zal 2009 moeten zijn.
Wellicht de blog corrigeren?

Anoniem zei

Erg Triest en jammer.Perry Was een goede gozer en was altijd lachen met hem.Rust in vrede vriend/ex collega..
we zullen je niet vergeten.

Sebas (Peitsman R'Dam)

Anoniem zei

Woorden schieten eigenlijk tekort.
maar kan het niet over mn hart verdragen om niets te schrijven over hem. Ik heb perry gekend als een toffe collega en kon het altijd goed met hem vinden altijd in voor een lach en een grapje... toen ik dit bericht hoorde kwam het ook als een mokerslag aan bij mij en vele anderen omdat je het simpelweg gewoon niet verwacht... helaas is hij te vroeg heen gegaan... RIP Perry!!!! je blijft in onze gedachte

Dennis ( Peitsman Rdam )