donderdag 14 augustus 2008

PK RSB bij RET begonnen

Het lijkt geheimtaal, die titel, maar voor de ingewijden is het duidelijk. Op de site van de RSB heeft Ab Scheel een keurig verslag van ronde 1 geschreven. Maar hij begint met een verwijzing naar de sprankelende verhalen van Carel Vredenborg van vorig jaar. En inderdaad, ik heb ze nog eens met plezier doorgelezen. Carel, we missen je! Eigenlijk staat in het verslag van Ab Scheel het belangrijkste vermeld, maar enkele woorden wil ik toevoegen over de CE-deelnemers.
In groep A speelden alle CE-deelnemers remise. John Leer deed dat tegen een "zwakkere" speler, Andre Coenen en Sophia Thoma haalden remise tegen qua rating sterkere spelers.
In groep B sensatie door het verlies van Coen van Baren (met de hoogste rating van groep B) tegen de op papier modale Angelique Osinga. Wat? Modaal? Topklasse! Je moet echt van goeden huize komen om Coen te bedwingen. Adri Jumelet won, maar had er veel tijd voor nodig, en ondergetekende had het moeilijk tegen de jonge Bernard Evengroen. Hij bood -met een pion minder- eerst remise aan. Afgeslagen, een pion kan per slot van rekening dame worden. Hij overklaste me met fijn spel. Mijn beurt om remise aan te bieden: liever een half ei dan een lege dop. Neen dus, hij zag winstkansen. Maar toen vertrouwde hij teveel op zijn vrijpion, liet zich de rest van zijn pionnen afnemen en bleef uiteindelijk met lege handen achter. Maar ik weet zeker dat je jonge tegenstanders niet moet onderschatten. Tabitha, ik zal vrijdag mijn best doen me niet door jou te laten beetnemen!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Klasse van Angelique! Haar eindspel tegen Coen is trouwens via de RSB-site na te spelen. Ik zie dat Andre morgen tegen Bonno Pel mag, de topfavoriet. Sterkte!

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.