dinsdag 23 november 2010

Het zesde toont veerkracht tegen Eeuwig Schaak 1

Het was een sensationele avond in Ridderkerk. Na twee uur spelen lag een grote nederlaag in het verschiet. Angelique (1) had een pion moeten inleveren tegen Barendswaard, die een rating heeft van 2007, en dan is het meestal wel gebeurd. Andre Osinga (3) stond zo slecht dat hij rond tienen opgaf. Gerrit Boer (5) verspeelde een stuk nadat hij superieur uit de opening kwam. Rinus van de Wetering (6) raakte pionnen achter, Lennart Heijnen (7) stond slecht en dat werd steeds erger. Jan Hendrik Leopold (2), Eduard Smits (4) en Piet van Dijk (8) stonden redelijk evenwichtig. O ja, Adri Jumelet was meegereisd als supporter, waarbij hij vertelde dat het dankzij zijn morele steun minstens 4-4 zou worden tegen deze op papier sterkere tegenstander.
En waarachtig, onze spelers rechtten hun rug en kwamen tot een sensationele winst van 3-5. Angelique verloor, maar Jan Hendrik won van een tegenstander met een rating van 1764! Piet maakte een nette remise. Lennart wist ondanks de voor hem inferieure stand toch zo te manoevreren dat zijn tegenstander ten onder ging. Een partij van de week! Hij houdt van het avontuur, en dat liep dus wonderschoon af. Rinus speelde het eindspel sterk, won zijn pionnen terug en zelfs de partij. Eduard stond beter, maar gaf om de teamwinst veilig te stellen remise. En tot slot mijn eigen partij. Samenvattend kan ik zeggen dat de veel betere stand, ondanks het stuk achter, me uiteindelijk het materiaal deed terugwinnen, en meer dan dat. Toch was de uiterste behoedzaamheid vereist omdat Bas Weber met een indrukwekkende hoeveelheid pionnen op mijn koning afstevende. Nadat hij zijn dame tegen toren en paard moest geven, was het voor mij een kwestie van techniek om na bijna drieeneenhalf uur tot winst te komen. Nog een partij van de week. Met vijf tegen drie gewonnen, en het maximale aantal matchpunten na drie rondes, mijn liefje wat wil je meer?


Viewer by ChessTempo

14 opmerkingen:

PeterK zei

Heel netjes mensen, goede teamspirit! En natuurlijk Adri als geheim wapen. Als de partij van Lennart maatgevend is voor de rest van de partijen dan vrees ik dat men bij eeuwig Schaak nog lang wakker ligt... Er branden nu in Ridderkerk in zeker zes huizen nog lampen.

Anoniem zei

leuke partij Lennart; op het juiste moment je kansen gegrepen. Ook complimenten voor Gerrit en Peter voor respectievelijk goed leesbaar en snel gepubliceerd verslag en partijanimatie.

Peter dJ zei

Bravo, ga zo door !

Lennart, ik kan me voorstellen, dat je nu in de zevende hemel bent (zweeft), maar in CE-4 zit je (nog) niet ;-)

Anoniem zei

Er hangen in Ridderkerk diversen mensen aan lantaarnpalen als ik de partij van Lennart zo zie.

frank (h)

JCA zei

Zonder op de feiten vooruit te lopen. Zou wel eens op de laatste ronde(n) kunnen aankomen. Kijkend naar het programma van deze speelronde pakt deze gelukkige uitslag sowieso goed uit.
Partij van Lennart lijkt mij er een uit één stuk. Vanuit KG wat geofferd, om daarna te oogsten met de voorsprong in ontwikkeling. Wit stond nergens echt slecht? (-:

Lennart Heijnen zei

Bedankt voor de reacties op mijn partij, mijn tegenstander snapte er op het einde helemaal niets van. Hij vertrouwde te veel op z'n dame die de hele tijd mat dreigde en dat nog wel een keer zou doen. Ik dacht pas aan de winst toen ik Dg4+ kon spelen. In ieder geval doen we nu bovenin mee met 6 uit 3 en moeten we nu voor het kampioenschap gaan!

PeterK zei

Inmiddels is via het uitklapmenu boven het bordje ook de partij van Gerrit toegevoegd. En inderdaad...het kan nog erger. Het lijkt alsof puur onze vechtlust de doorslag heeft gegeven in Ridderkerk.

Adri zei

Het zou voor het 6e bijzonder welkom zijn als onesius2 gelijk speelt tegen R'dam5 dan mag voor mijn part R'dam5 alles met 8-0 winnen behalve de laatste wat mogelijk de sleutelpartij wordt.
Maar pas op, Onesius2 kan gevaarlijk uit de hoek komen.

Anoniem zei

R-dam 5 wint met 6-2 vanavond .
Clement

PeterK zei

Onesimus 2 zijn jullie al kwijt, nu SO Rotterdam nog! Laatste ronde kraker!

Adri zei

Plaats een paar steengoeie krakers
in het team (bv PK?) en gaan met die banaan.

Peter dJ zei

In het weekend van 2 en 3 april op trainingskamp gaan !

Peter dJ zei

"...Onesimus-2 al kwijt, nu SO Rotterdam nog!.."

Maar ook: nu nog Onesimus-1 ! ;-)

Anoniem zei

Hoi Peter D J
Onesimus 2 kwijt ,tja nu nog maar van dit team winnen he ';)).

En ons eerste ,die spelen met Fritz 11 op de eerste 3 borden ,dus veel s6.
C.V.E (wie anders ) ;))