woensdag 24 november 2010

Groep 3

Nu waag ik me maar weer eens aan het schrijven van een stuk over Groep 3 voor onze website...

De positieve reacties, zowel via onze website als mijn prive-mail, naar aanleiding van die anonieme negatieve reactie op mijn vorige stuk ("Daar is Houdini weer !"), hebben mij goed gedaan, waarvoor mijn dank ! Het is een zegen, dat veel leden van CE regelmatig een stuk voor onze website schrijven. Sla onze website maar op na: hoeveel en welke schrijvers hebben al eens in de pen gekropen ! Zoiets is beslist niet alleen aan intellectuelen Nederlandse taal vergeven, maar zeker ook aan alle mensen met uiteenlopende achtergronden. Dus ook aan doof geboren mensen met (onvermijdelijk) gebrekkige beheersing van Nederlands taal, zoals ik. Alle schrijvers hebben hun eigen stijl, eigen beleving en eigen vermogen om iets "op papier" neer te zetten/te beschrijven. Het belangrijkste daarbij is, dat ze het op hun manier doen en zich niet laten dicteren door wie dan ook. Dat vind ik heel belangrijk, jezelf kunnen en mogen zijn, mits de fatsoen en respect ge-eerbiedigd worden.

Gelukkig lijkt die opvatting ook onder veel CE-ers te heersen. Dit vanuit mijn oogpunt bekeken, zal het je vast niet verbazen, dat geen haar op mijn hoofd een seconde overweegt om "die advies" van die anonieme te gaan volgen ! Jullie, CE-ers, hopelijk ook niet. Zo weerspiegelt het juist des te beter, wat er tussen/onder ons, leden van Charlois Europoort, allemaal is/leeft ! Met andere woorden: wees vooral jezelf en schrijf erop los ! (Maar vergeet het niet even met je naam af te sluiten ;-) )

En nu naar de eigenlijke onderwerp, Groep 3 !

Indeling 26 november
Ja hoor, vrijdag zullen Michiel Gerritse (met wit) en Jan Hendrik Leopold tegen elkaar spelen. Het hoeft niet aangepast te worden. Andere spelers blijven weg of doen mee aan het snelschaakkampioenschap van Charlois Europoort.

Tabitha Snikkers
IJverige, grondige lezers van onze website zullen het al gezien hebben: Groep 3 telt nu 8 spelers. Tabitha Snikkers is ermee gestopt. Regelmatig moest ze zich afmelden en het ziet er niet naar uit, dat ze straks wel (bij wijze van spreken) elke week zal komen. Daardoor heeft ze een behoorlijke achterstand in het aantal gespeelde partijen. Daarom heeft ze voorgesteld om ermee te stoppen. Dat heeft onze instemming, vooral om te voorkomen, dat er een "scheve" eindstand van Groep 3 zal ontstaan. Erg jammer, maar, zoals ze het zelf aangaf, ze zal wel voor de Passage Cup uitkomen, als ze weer op een klubavond verschijnt.

Degradatie-regeling
Nu heeft Groep-3 2 spelers minder dan oorspronkelijk. Besloten is, dat de degradatie-regeling voor Groep-3 niet meer van toepassing is, zolang Groep-3 8 spelers heeft. Als het in loop van het seizoen uitgebreid wordt met (een) nieuwkomer(s), zal die regeling herzien worden. Dat komt de spanning niet ten goede, maar het is niet anders.

Peter

Geen opmerkingen: