zondag 18 oktober 2009

Nancy Kirana schittert in Passage Cup


Terwijl haar broer Marco les kreeg van de schaakgrootheid John van der Wiel, wilde Nancy om de avond door te komen ook wel eens een partij schaak spelen op onze vereniging.
Dat Nancy bijzonder scherp en aantrekkelijk schaak speelt, bewijst de partij die zij tegen mij speelde. Ook de analyse na de partij bleek dat zij ontzettend veel gezien had. Verbluffend hoe zij de stelling met de ene na de andere krachtzet tot winst leidt. Tijdens de partij moest ik mijn glimlach onderdrukken; zelden met zoveel plezier een schaakpartij verloren.
Proficiat Nancy, wat mij betreft mag je aanschuiven bij je broer om les te krijgen van schaakgrootmeester Van der Wiel.

Marcel Dirks

10 opmerkingen:

Adri zei

Ha Ha misschien is het wel deze variant die ze heel goed kent.

JCA zei

Zwart maakt wel kinderlijk eenvoudige fouten!


(of is dit op onze club misschien een ongelukkig spreekwoord?)

Trouwens, zijn jullie ook zo benieuwd naar de komende partij tussen Arjan van der Leij en julian van Overdam?

Tabellenman zei

Nou nee John, we zijn meer benieuwd naar de uitslagen van groep 2 eigenlijk...

Adri zei

Dat niet alleen ook het verslag van team 5 ontbreekt maar dat is zeker verleden tijd.

Peter dJ zei

Maar Adri, het verslag is al verschenen. Scroll maar flink diep in de website en zie daar het verslag !

Adri zei

Ik bedoel meer een eigen C/E 5 verslag dan een verwijzing,maar het is goed zo.

Ton zei

Adri, bedoel je dit verslag: Is, na “The Towers of Strength” de rest een kwestie van techniek?
http://oudedame.blogspot.com/2009/10/is-na-towers-of-strength-de-rest-een.html

Adri zei

Sorry, Peter,Ton waarschijnlijk heb ik een blackout

JCA zei

Alle witspelers wonnen, behalve de witspeler uit Pernis verloor...

JCA zei

Marcel den Bleker - Jesus Canedo 1-0

John van de Laar - Sophia Thoma 1-0

Jaap Staal - Lennard den Boer 1-0

Piet Verheij - Cees van Oosterom 0-1

Lendert van den Ouden - Herman van Malde 1-0