woensdag 21 oktober 2009

Indeling groep 3 vrijdag a.s.

Vrijdag a.s. de topper Gerrit Boer-Theo Zoetemeijer! Gerrit speelt de laatste maanden verschrikkelijk sterk en hij is degene met het kleinst aantal verliespunten. Theo begint echter lekker warm te draaien zo langzamerhand. Wie wordt de gelukkigste?
De overige partijen bieden gelegenheid om een slechte start goed te maken. Rinus staat nog met lege handen, maar hij is tot alles in staat en indien hij vrijdag a.s. wint, staat hij nog maar één verliespuntje achter op Eduard, die op zijn beurt een uitstekende start had en overigens ook toont dat hij een beloftevolle speler is. Gaat Frans zijn stijgende lijn voortzetten? Hij moet dan wél op resultaat spelen tegen één vam de andere coming men van de vereniging: Coen van Baren. Michiel Gerritse tot slot moet zich Adri Jumelet van het lijf zien te houden. Gaat hij een gat slaan met de degradatiezone of slaagt Adri er juist in dat gat te dichten?

U ziet: groep 3 blijft een geweldige groep met iedere week weer spanning en harde strijd!

Boer-Zoetemeijer
vd Wetering-Smits
Van Baren-Bloedel
Gerritse-Jumelet

15 opmerkingen:

PeterK zei

Je bent je roeping misgelopen Filip! Je had reclamespotjes moeten gaan schrijven.

Si Tumbuk zei

Goede wijn behoeft geen krans. Het was geen reclame; ik ben gewoon een beetje lyrisch geworden van de indeling.

Gerrit Boer zei

Samenvattend zijn het dus lyrische reclamespotjes. Hoe je het ook mag benoemen, ik geniet iedere keer weer, zowel bij het bericht over de uitslagen als het commentaar bij de indeling van groep 3, van de betrokkenheid van groepsleider Filip Borst bij het geheel. De keizergroep is daarbij vergeleken wel erg armoedig: nog geen uitslagen van de vorige week, en het is kennelijk moeilijk een stand op te maken, er staat namelijk al weken dat die z.s.m. zal volgen. "z.s.m." staat hier waarschijnlijk voor "zo sloom mogelijk". Ik vind een dergelijke afhandeling een miskenning van de spelers in deze groep.

Peter dJ zei

Helemaal mee eens met Gerrit ! Ik erger me mateloos aan.

Vorig seizoen was het al een probleem om het wekelijks up te daten en nu helemaal. Als het een of ander manier niet lukt, maak het dan kenbaar (licht het toe) ipv elke week die stomme boodschap te laten staan.

Promoveer alle spelers van de Keizersgroep maar naar Groep 3 met haar inspirerende groepsleider !

Adri zei

Mee eens, maar het is wel zo dat de puntenberekening voor de ranglijst handmatig heel lastig is en veel tijd in beslag kan nemen daar heb je nu eenmaal een programmaatje voor nodig.

Adri zei

Goede wijn, wat? rood of wit!? Het is mij even smaakvol. Sante!

Si Tumbuk zei

Adri,

Als je het maar niet allemaal opzuipt vlak voor de partij!

Si Tumbuk zei

Het probleem is een beetje dat ikzelf ongeschikt ben om een Keizergroep in te delen omdat ik niet op tijd aanwezig kan zijn op de vereniging. Groep 3 groter maken is geen probleem (en ik doe de indeling vooraf), maar er is ook behoefte aan een open groep, die inherent op de avond zelf igedeeld moet worden.

Adri zei

Na de partij dan ben ik dronken van geluk als alles meezit.

PeterK zei

Ja, en dus Filip?? Wordt het dan niet tijd dat het bestuur met een oplossing komt? Ik denk dat de mensen in groep 4 nu onderhand wel een stand mogen verwachten, de problemen kunnen onmogelijk dermate groot zijn, jarenlang liep deze groep soepel met de software die we hadden?! Ik sluit me aan bij Peter de J. en anderen die hierover klaagden. een paar weken alla, maar we zijn nu al bijna in november!

Ruud Kok zei

Omdat dit over mij gaat zal ik ook even reageren. Met de leden van groep 4 heb ik er over gesproken en uitgelegd waar de vertraging in zit. Ik zal hier niet in detail treden. Er wordt vanaf dit jaar een nieuw programma gebruikt die substantieel anders werkt als het dosprogramma dat wij tot vorig jaar gebruikte. In het nieuwe programma wordt geen breuken gebruikt en het programma werkt meer gelaagd zodat je eerst andere administraties moet hebben opgezet alvorens je een competitie kan opzetten. Het is een mooi programma waar je wel eerst mee moet leren werken.

Adri zei

Ruud, dit duurt al enige maanden wanneer denk je dat het in competitieverband gebruikt wordt. Zo moeiijk is dat toch niet.

PeterK zei

Maar Ruud, als dat probleem nu nog steeds niet verholpen is dan moet je sterk overwegen om dit seizoen nog gewoon het dos-programma te gebruiken (zo slecht was dat niet) en ondertussen probeer je het andere programma onder de knie te krijgen. Je had ook totdat het nieuwe programma werkt nog het oude kunnen gebruiken, misschien iets meer (dubbel) werk, maar je hebt dan tenminste een stand.

Adri zei

Ruud, Het is ook gewenst om later te kijken wie eventueel als backup kan optreden anders ligt het denk ik ook een hele tijd stil. Maak bv een draaiboek zodat in elk geval de noodzakelijke handelingen door de backup verricht kunnen worden.

Gerrit Boer zei

Ruud, het was met die ontbrekende stand van groep 3 zeker geen aanval op jou. Ik denk eerder dat het een oppervlakkige en lichzinnige benadering is door het bestuur. Koop een nieuwe computer, bestel het nieuwe Keizerprogramma, en ziedaar, dan is het toch geregeld!
Neen dus. Het implementeren van software wordt vaak onderschat. Als je al te laat bent met de aanschaf, en daarna geen gelegenheid geeft voor een fatsoenlijke voorbereiding, dan mag je geen wonderen verwachten. Als ik jou was geweest, Ruud, had ik allang de handdoek in de ring gegooid. Mijn respect dat je stug door blijft gaan.