maandag 4 februari 2013

Vierde team presteert constant

Ondanks een goed voorgevoel, dat heb je soms, was het afgelopen vrijdagavond weer hetzelfde liedje met het vierde. Uit tegen 3-Torens 1 speelden we tot een uur of 11 weer vrolijk mee, maar vielen goede stellingen opnieuw in duigen en bleven we opnieuw met lege handen zitten: 4,5-3,5 verlies. Eigenlijk kunnen we gewoon een copy-paste doen van het vorige verslag…

Lichtpuntje was John vd Laar die rond 21:00 al klaar was. Nadeel is dat hij natuurlijk gelijk de hele avond praatjes had… De stand werd gelijk getrokken door goede bekende Johan Quist die Carel Vredenborg op bord 2 kansloos liet. Ik kreeg op hetzelfde moment remise aangeboden door Jan de Wit, nog nooit hadden zoveel elopunten mij een dergelijk genereus aanbod gedaan. Toch een poosje getwijfeld, want ik speelde eindelijk weer eens een aardige partij en stond wel prettig. Toch maar aangenomen. Daarna begon het drama van goede stellingen weggeven. Cees van Oosterom speelde nog een nette remise op bord 3, terwijl ook Erik vd Berg zijn partij mooi wist te winnen. Helaas moest Eduard opgeven, ik weet niet exact hoe het daar verlopen is. Viktor stond gewonnen maar verloor ook. Ab Kamman kwam er niet doorheen en moest in remise berusten. Opnieuw dus een kleine nederlaag. Ik moet nu toch maar eens met het bestuur gaan praten over mijn afkoopsom.

Volgende ronde thuis tegen Rokado, we gaan lekker vrijuit spelen!

Gijsbert

Geen opmerkingen: