dinsdag 5 februari 2013

Partijen gezocht!

Het Vierde speelt deze maand tegen favoriet voor de titel Rokado. Ja, ik hoor u denken: "Rokado?" ja, het kan verkeren...
Om ons voor te bereiden zoeken we partijen van de spelers van Rokado. In het bijzonder van Ben Boog en Theo Zoetemeijer.
Van Ben weten we dat hij altijd hetzelfde speelt. Sommigen noemen het laf, slap, lui, anderen zeggen pretentieloos. Puntje bij paaltje, hij wint wel heel vaak! Tips over een algemene strategie tegen Ben ontvangen we ook graag. Dus, we kunnen alle hulp gebruiken!
Ook partijen van Teamleider Theo zijn van harte welkom. Ook al heeft hij een rating van rond de 1600, deze vechter kan niet onderschat worden. Natuurlijk speelt hij slordig, en doet hij maar wat, maar we willen wel weten wát hij nou precies doet.
Tegen het duo "Unter den Linden" zijn al passende maatregelen getroffen, maar ook van/over deze puntenmachines ontvangen we graag wat openingsgeheimen.
Frank Verkooyen valt wellicht te paaien met wat Belgische biertjes, dus we hopen dat Michel de Wit hier een rol in kan spelen...? Want, als Frank op volle kracht gaat spelen, dan kost ons dat gewoonweg een punt.
Leo Rietveld voeren we vooraf wat roodvlees zodat hij als vanzelf door het lint zal gaan. Dat punt hebben we al geteld.
Viktor wil revanche voor zijn partij tegen 3-Torens, hij is nu dag en nacht bezig met de geschiedenis van ene Luyendijk. Hopelijk blijft hij niet hangen in Indianapolis?
De teamleider speelt waarschijnlijk vooruit tegen Rik Ensering: hun opvoeding in ogenschouw nemend, zal dit treffen waarschijnlijk op een puntendeling uitdraaien.
Kan iemand Rex omkopen?
Verder zoeken we nog partijen van de voorzitter, secretaris, penningmeester, wedstrijdleider externe en de materiaalman van Rokado.

Wie kan ons helpen?
Alle partijen kunnen gestuurd worden naar jca2104@zonnet.nl

GAME ON!


5 opmerkingen:

Jason (SV Krimpen) zei

Nou, Jos Visser doet in elk geval niet mee, want die speelt extern voor ons.

Anoniem zei

Ik wil graag op deze serieuze oproep reageren en heb van Theo een partij met een fraai eindspel gevonden. De aantekeningen zijn van zijn geniale tegenstander.
Wit: Pieter Prijsvechter (min 2872)
Zwart: Theo Zoetemeijer (geen idee)
Onvoltooide Opening

1. f2-f4 (ik denk hoppaaaah, niet van dat benauwde)
1. ... e7-e6 (slap zetje, waarschijnlijk wil hij 2. f5 voorkomen)
2. g2-g4 (zo, veld f5 is hiermee gedekt, ik ga even een bak koffie halen. Terwijl ik wegloop zegt mijn tegenstander "hé, je dame en je koning staan verkeerd om, ik zet ze wel even goed ja?" waarop ik uiteraard 'oké' zeg)
2. ... Dd8-h4 mat (vreemd, toen ik wegliep kon dat nog niet, heb ik iets gemist? Ik denk dat ik maar eens opgeef)
0-1

Ik hoop dat jullie iets kunnen met deze hoogstaande partij, veel succes met het uitpluizen van de zwakke punten van de Rokadospeler!

Leo van Rhijn

Anoniem zei

Een beetje late actie John, of wil je die partijen alleen maar hebben omdat wij nog voor de interne moeten spelen. (je bent toch niet bang)

Dat moet het zijn, want wat heeft het voor zin om een verdronken kalf te reanimeren.

Het verbaast me wel dat dit toch sterke 4e team uit 6 wedstrijden maar 1 wedstrijdpunt heeft gescoord.
Mijn advies is, om deze wedstrijd tegen ons te laten lopen, uithuilen en volgend jaar opnieuw beginnen in de 1e klasse, kampioen worden en een feestje bouwen.

Hebben wij zo vaak moeten doen.

Groet Theo

JCA zei

Nu heb ik reeds vierhonderd partijen van Ben Boog binnen: 68% winst, 24% remise, 8% verlies. Duidelijke cijfers. Helaas lijken alle vierhonderd partijen qua opening op elkaar. Alleen de partijen van 2012 en 2013 zijn een stuk avontuurlijker van opzet. Midlifecrisis?
Kan iemand mij komende week helpen met de opzet van een strategie?

Adri zei

400 partijen van Ben en bv 120 partijen van Theo zijn bij grondige analyse van 1uur/p. 13 nachtweken van 40 uur en het moet
binnen 3 weken klaar zijn.Laten we het beste er maar van hopen. Ook hier zal er wel weer een uitslag zijn van 4,5-3,5 maar dit keer niet voor het beste schaakteam maar voor het beste analyseteam.