zaterdag 17 juli 2010

LCT: Nancy kruipt naar de top

De afgelopen 2 dagen zijn de CE'ers het goed blijven doen op het LCT. Nancy scoorde een remise en een overwinning en staat nu ongeveer aan de top van groep B met 4 remises en 3 overwinningen. Ze speelt altijd sterk tegen sterke tegenstanders, dus mijn voorspelling betreffende haar eindklassering is positief. Ze heeft nu 4 uit 7.
Ook Angelique won en remiseerde een keer en zij is richting subtop geslopen met een TPR die 200 punten boven haar eigen rating ligt!
Ik had beloofd dit keer ook de verwanten te noemen: in groep B is dat Wim Veelenturf, die tot gisteren ongeveer volgens verwachting speelde, maar helaas verloor en nu op 3,5 uit 7 staat.
Mark Beijen, die het op ons zomertoernooi zo goed deed, verliest in Leiden om en om en inclusief een bye is dat dus 3,5 uit 7.
In groep A sloeg ik eergisteren hooghartig een remise-aanbod van Quinten Ducarmon af, waarna ik de kous op de kop kreeg. Quinten zette daarna zijn zegereeks voort tegen Marco Kirana en heden heeft hij geloot tegen zijn leermeester John vd Wiel. Intussen staat hij op een uitstekende 5 uit 7 met een TPR van 2305. En hij heeft reeds 2 titelhouders gehad!
Marco remiseerde vóór zijn nederlaag tegen Quinten met FM Bezemer en staat nu op 4 uit 7 met een TPR van 2275. Ik denk dat hij kortom nog immer niet ontevreden is. Heden speelt hij tegen Nicky Law (2205), die ik eerder deze week verzuimde te verslaan (zie diagram hieronder).
Zelf speelde ik na mijn nederlaag tegen Quinten gisteren tegen Sander Pauw (fide 2159, maar KNSB 2049) en het werd een min of meer saaiige remise. Met een score van 3,5 uit 7 en een TPR van 2205 ben ik denk ik nog steeds wel tevreden. Heden tegen Bram vd Velden, tegen wie ik 2 jaar geleden een plusremise behaalde, het jaar daarop dacht ik remiseerde tegen Julian in een prachtige partij en dit jaar verloor van Marco.
Trainer John vd Wiel stond 4 remises toe en staat nu evenals Quinten in de subtop met 5 uit 7. Daarboven staan gedeeld tweede diverse toppers met 5,5 uit 7 en helemaal alleen aan kop, een punt los, Erik vd Doel die buitengewoon sterk speelt, maar heden wél met zwart moet aantreden tegen Tiviakov.
Marcel Schroër scoorde in de laatste 3 ronden 2,5 uit 3 (met onder andere een remise tegen Anne Haast), staat nu op 4,5 uit 7, waarbij hij ook nog eens 2 titelhouders heeft gehad. Zijn TPR is 2198 en heden speelt hij opnieuw tegen een FM: Sjef Rijnaarts.
Wong Tsai tenslotte, die verleden jaar deelnam aan ons zomertoernooi (en toen John Leer versloeg), heeft 3 uit 7 (onder anderen verloren van Marcel Schroër) en heeft een prima TPR van 2209: 150 punten boven zijn eigen huidige rating.

Geen opmerkingen: