donderdag 29 december 2011

Oliebollen smaken Charlois goed

Zoals elk jaar was onze vereniging weer ruim vertegenwoordigd op het Oliebollentoernooi van -tegenwoordig- Fianchetto in Schiedam.
Het was gezellig, een weerzien met oude bekenden zoals huisschaker Herman van Malde- en de sfeer was goed. En uiteraard gingen de oliebollen en andere lekkernijen weer regelmatig langs. Altijd lekker! Alleen toen ik een twintigtal seconden op de klok had, liet ik de schaal aan mij voorbijgaan.
Bij het snelschaken blijkt maar weer hoe verwend wij zijn met digitale klokken. Als je speelt met een analoge klok, hoe weet je dan hoeveel seconden je nog hebt?

De goede sfeer ging gepaard met uitstekende prestaties. Na de voorrondes kwam Michel de Wit terecht in groep 1 en Peter Kemner en ik in groep 2. Verdedigend titelhouder Hans Uitenbroek vonden we terug in groep 3.
Michel werd 2e (achter Marc Timmermans), ikzelf werd ook 2e (achter Gerard van Ommeren), voor Peter die derde werd. Allemaal met een prijs. Net zoals Lennart Heijnen, Herman van Malde, Lorenzo de Wit, David van Heusen, Hans van Calmthout en Hans Uitenbroek als ik het allemaal goed heb kunnen bijhouden.

Over mijn prestatie ben ik zeer tevreden. Snelschaken is simpel: het gaat of het gaat niet en gisteren zat ik in een flow. Vaak op stelling gewonnen en als dat niet lukte, gewoon keihard zijn en op tijd winnen. Dat ging alleen in de finale tegen Gerard niet goed. Totaalscore op de avond: voorronde 5 uit 6, finalegroep 4,5 uit 6.

Zie ook de website van Fianchetto: http://www.sv-fianchetto.com/
Komisch verslagje van Ronald Damhuis: http://www.r-s-b.nl/verslag2011/Damhuis-27.htm

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Jammer dat ik het gemist heb. Wie weet volgend jaar.

Frank (H)

Anoniem zei

Dat geldt ook voor mij! Ik had je wel weer eens mee willen maken in deze onoverwinnelijke bui Gerrit! Nu ja, wellicht tijdens de volgende bondswedstrijd!

Proficiat in elk geval.

Jan Hendrik

Gerrit Boer zei

Beste Jan Hendrik,
'k Denk dat je aan persoonsverwisseling doet. Het verslagje was van Arjen Kouwenhoven. Ondergetekende speelde in groep 8 niet onverdienstelijk, maar reikte daar toch niet verder dan een vierde plaats. In de partij van de foto stond ik superieur, maar ging door mijn tijd.
Vanzelfsprekend gaat het op 20 januari beter, want dan schaken we niet snel, maar degelijk.