vrijdag 1 januari 2010

14e Menno Ploegertoernooi


Dit gezellige toernooi weer georganiseerd door Henk Greevenbosch om Menno Ploeger die van grote betekenis was voor Henk en de schaakwereld te eren. Ook voor Charlois/Europoort heeft Menno veel betekend en het deed me veel plezier om te zien dat een 16 tal spelers de weg naar Krimpen had gevonden.Uiteindelijk won Johan Quist ( ook ex- C/E ) het toernooi voor de 2e maal in successie.

Onze spelers deden het ook zeer goed.

 

image

 

Het was een zeer geslaagde dag en hopelijk zijn we volgend jaar met nog meer spelers vertegenwoordigd.Harold was de beste speler uit Krimpen.

Zelf speelde ik 5 remises en won er vier!

Cor de Wit

1 opmerking:

Gerrit Boer zei

Het was de eerste keer dat ik meedeed aan dit toernooi, en het beviel best. CE was echt sterk vertegenwoordigd, en daarmee doel ik niet alleen op onze sterke spelers, maar vooral op de breedte van de speelsterkte van onze deelnemers. Zelf had ik een flitsende start met 3 uit 5, evenals Eduard Smits. Daarna haalden we allebei 3 nullen, echter zonder weggespeeld te worden. Er waren zelfs behoorlijke kans, maar de tijd speelde bij mij 2 keer een verveldende rol. Door een winst in de laatste ronde kon ik mijn score nog iets toonbaarder maken. Eduard verdiende dat ook, maar maakte in opperste concentratie een onreglementaire zet. Pech. Overigens gaat mijn bewondering uit naar onze toppers die in de kop van de rangschikking meedraaiden. Volgend jaar met 20 man?