dinsdag 15 april 2008

14e J.de Kluyverjeugdtoernooi wederom succes!


Het jeugdtoernooi van Spijkenisse was weer een succes!

190 Jeugdschakertjes die de strijd met elkaar aangingen in een gezellige ambiance, wat wil je nog meer?Misschien een lees en video hoekje of een suikerspinnetje of toch liever een ijsje?Het zat allemaal in het inschrijfgeld van 5 euro!

Dit jaar speelde ik ook mee om wat morele ondersteuning te bieden aan Jan en Julian Overdam en onze lieftallige jongedames Angelique Osinga en Sophia Thoma, normaal gesproken is dit natuurlijk een jeugdtoernooi maar als begeleider heb je nu eenmaal een streepje voor!

Het toernooi liep voor Julian (3.5 uit 7) van af het begin slecht (Hij en Jan speelden in de A groep mee zodat ze sterke tegenstanders kregen). Een gewonnen stelling hebben en je dan mat in 1 te laten zetten gaf stof tot nadenken, maar dat het gehele toernooi te doen kost punten. Werk dus voor mij om Julian mentaal wat harder te maken!

Jan(4 uit 7) is wat dat betreft een stuk harder. Elke partij gaat hij er weer fris tegen aan en scoorde daarom in dit toernooi ook beter. Jan moet nu in het volgende toernooi op zijn tellen passen voor Julian want meesten al is Julian het volgende toernooi geconcentreerde en gedrevener!

Angelique en Sophia speelde in de C Categorie mee en deden dat niet onverdienstelijk, ondanks het speelse karakter van de dames haalde Sophia de derde plek met 5 uit 7 en werd Angelique daardoor beste meisje met 4 uit 7!

Ten slotte speelde ik ook in de A groep mee en na 5 uit 5 gescoord te hebben nam deze oude man wat tijd om bij zijn pupillen te kijken en speelde daarom 2x in een zet of 6 remise waardoor de eerste plek werd veilig gesteld. Natuurlijk deed ik mee, maar buiten mededingen zodat ik als troost een lekker schaaltje bonbons kreeg die ik aan mijn ouders gaf voor het oppassen op de kinderen.

Ook C van B deed mee in groep A maar vanwege zijn niet zo’n goede optrede is het gebruik van zijn volledige naam niet gepast, maar wilt u toch zin naam weten kijk dan op de site van Spijkenisse!

Michel


Geen opmerkingen: