maandag 15 oktober 2012

Uitslagen G2 \\ 12-oct-12.


Theo  -  Hans    ;  x   ;Theo griep.
Tjerk  -  Peter v  Soest   1  --  0
Peter DJ  -  John Leer     R  -- R
Chiel  -  Cees  0  --  1
Menno  -  Gerrit  1  --  0
Adri  -  John v/d Laar  0  --  1
Piet  .  Angelique  R  --  R.

Tjerk - Peter v Soest. Peter gaf Tjerk prima partij, opnieuw werd het tijdnood duiveltje Peter fataal.
Voor Tjerk een lekkere week met 2 uit 2.


Peter DJ krijgt zijn roofdier steeds beter onder controle , John Leer kwam met de schrik en remise weg.


Peter staat een gezonde pion voor , kan John met Le3 of Lh6+ nog flink pijn doen.
Peter speelde Df2 + en de partij liep uiteindelijk remise. Toch klasse Peter !
Cees behaalde een regelmatige overwinning op Chiel Gerritse.
Van Menno - Gerrit wist onze reporter ter plaatse weinig te melden.
Wel werd er verteld dat Adri zich als een leeuw geweerd heeft , tenslotte werd een beoordelingsfout Adri fataal. Zie ook de volgende stelling :
Adri heeft net Te4-h4 gespeeld.John antwoordde met ..Ph7
waarop de partij verder ging met Lh7:+ Kh7: ; Dc2+ Tf5.
Adri had het John nog moeilijker kunnen maken met :
..Ph7 ; Tg4 ! - Pg5 ; Pg5:-Lg5: ; Lg5:-hg5: ; Tg3-Df6 ; Tf3-Dd8 ; Tf8:+ Kf8:; Dh5 met mooie aanvalskansen.
Piet - Angelique . Zwart kwam in het eindspel een pion voor maar het dame-paard eindspel liep remise.

Inmiddels 3 koplopers : John - Theo - John met +2.



HvC

2 opmerkingen:

Adri zei

De beslissende fout was 31 g4 tot deze zet was de stelling glad gewonnen op verschillende manieren.
Het is die verdomde implusiviteit
die mij de nek brak.

Gerrit Boer zei

Het was een partij waarin ik me vrijwel vanaf het begin met veel kunst- en vliegwerk verdedigde. Nadat ik op de 17de zet een kwaliteit achter raakte, sribbelde ik nog ruim 40 zetten tegen, maar had het net zo goed niet kunnen doen. De eerste 5 zetten tekenen het beeld van de partij, waarin Menno wit had.
1. d2-d4 Pg8-f6
2. Pb1-c3 e7-e6
3. e2-e4 Lf8-b4
4. e4-e5 Pf6-d5
5. Dd1-g4 g7-g6
Ik leed aan een slechte koningsstelling, en bezweek er op den duur aan. Knap hoe Menno mijn beroerde stelling te lijf ging. 'k Heb er in elk geval wat van geleerd (hoop ik).