dinsdag 14 juni 2011

1 Juli a.s. active Chess!!

Vrijdagavond 1 juli zal het seizoen feestelijk gesloten worden met een toernooi active chess. Wat is active chess?

Het is een krachtmeting, waarbij twee spelers elkaar aan meerdere borden tegelijk bestrijden. Volmac Rotterdam heeft in samenwerking met Bronstein begin jaren '90 eens een toernooi gehouden onder (groot-)meesters waarbij deze vorm werd toegepast. Zelf hebben we enige tijd geleden aan het einde van de clubavond enkele partijen gespeeld. Vast staat in ieder geval dat active chess een zeer aantrekkelijke bezienswaardigheid is voor toeschouwers.

Er zal worden gespeeld in kwalificatiepoules van 4.
- Maximum aantal deelnemers: 24.
- 4 Borden p.p.p.p. per keer.
- Speeltempo: 5 minuten p.p.p.p. met 10 seconden increment per zet.
- Aanvang: 20.00u.

LET OP:
1. Er kunnen dus maar 24 mensen meedoen!
2. Voor wie het niet aandurft om deel te nemen: kom naar de club. Het wordt een geweldig schouwspel!

Inschrijven kan in de antwoordruimte hieronder (als reactie op dit bericht) of telefonisch bij Filip Borst: 015-2139493. Ook kan aan de zaal nog ingeschreven worden, maar: wie het eerst komt, het eerst maalt!

10 opmerkingen:

Arjan zei

Ik meld me hierbij aan.

Julian zei

Ik meld me ook aan.

Si Tumbuk zei

Dat is fantastisch, jongens! De twee te kloppen mannen: Julian als ongeslagen clubkampioen en Arjan als de nog ongekroonde koning van deze discipline. Diverse mensen hebben het al tegen hem geprobeerd, maar volgens mij is tegen deze knakker nauwelijks te spelen!

Ikzelf meld me bij deze trouwens ook aan.

Jan Jr zei

Ik doe ook mee

Anoniem zei

Voor de zich kansrijk wanende spelers heb ik een treurige mededeling. ik heb besloten om zelf ook mee te doen.
John van Baarle

Si Tumbuk zei

Geweldig, jongens! Kanonnen van diverse pluimage doen dus al mee, maar..........ik kan jullie verzekeren dat ik geen zin heb om al mijn partijen te verliezen! Wie meldt zich dus nog meer aan?

Si Tumbuk zei

John vd Laar, ik had je al verwacht met een opmerking dat ik sowieso al mijn partijen zal verliezen, ongeacht wie zich inschrijft, maar als je nog zit na te denken over hoe dit te formuleren, geef je in ieder geval alvast op!

Sascha zei

1 juli ben ik ook aanwezig, nu in frankrijk aan de franse opening werken :)

Zhi Yang zei

Ik ga ook meedoen, al zie ik het nu pas.

Sascha zei

Via deze weg Filip bedanken voor de leuke avond, ook dank aan alle deelnemers voor de leuke avond. Tot in het nieuwe seizoen.