zaterdag 23 november 2013

Julian van Overdam oppermachtig bij Rapidtoernooi van Erasmus

Een gezellig, goed georganiseerd toernooi was het vandaag in het clublokaal van Erasmus, in de wijk 110 Morgen, met een niet zo groot aantal deelnemers van 42. Van Charlois/Europoort deden Julian van Overdam en ondergetekende mee. Julian won gewoon zeven keer, onder meer tegen IM Fred van Slingerland en werd met een voorsprong van 1,5 punt onbedreigd winnaar. Zijn TPR was 2795. Zelf speelde ik een ongelukkig toernooi, waarbij ik niet in wil gaan op de diverse situaties waarin ik had kunnen winnen, maar het niet deed. Grappig was een hernieuwde kennismaking met Frank van Zutphen in de eerste ronde. Ik verloor, en na afloop van de partij raakten we in gesprek over zijn jaren als jeugdschaker in de OSBO. Mijn zoon Philip en hij zijn elkaar toen veel tegengekomen in diverse toernooien en wedstrijden. De wereld is klein.
Julian bemoedigde mij met de mooie opmerking dat Charlois/Europoort toch een goede gemiddelde score van 4,75 had. Tja.
Volgend jaar kan het toernooi best nog een paar vedetten van C/E gebruiken.

1 opmerking:

Anoniem zei

Gefeliciteerd Julian

Cor