zaterdag 6 juli 2013

Uitenbroek behoudt punt voorsprong

Het is dan wel een "probleemschakertje" zoals Peter Kemner hem noemde, maar Hans staat gewoon bovenaan! Hans staat nog steeds een punt voor op huidige nummer twee, Cees van Oosterom die verrassend Lennard den Boer aan de kant zette. Angelique heeft Hans zijn eerste halfje afgepakt! Een aantal spelers kwam nogal enthousiast voor het eerst binnen, eisten vier bye's en gingen er nog even fris voor zitten. Dat pakte in het geval van Lendert van den Ouden goed uit, hij won van Adri en van Tjerk en staat meteen derde. Minder goed verliep dit geintje voor nieuwkomer Peter Kemner, in de opening miste hij tot tweemaal toe een winnende voortzetting tegen Matthieu Middelkoop en werd vervolgens resoluut weggetikt. De ronde daarna mocht hij de handen dichtknijpen dat Piet Verheij door een gebrek aan complicaties in gewonnen stelling de weg kwijtraakte, wat zowaar nog een vol punt opleverde. Piet mopperde nog lang na over zoveel positioneel spel, en dat onder Pernissers.

Volgende week is de laatste ronde en afsluiting van het seizoen. Als u uw naam nog mist in deze stand kom dan vooral volgende week nog even meedoen !

Herman van Malde/Peter Kemner

4 opmerkingen:

Gerrit Boer zei

Als ik de stand bekijk, zie ik dat op de eerste twee avonden (dus de eerste vier ronden bye's gegeven werden. Wat ik dan niet snap is dat Mark Beijen geen = = = = heeft gekregen, maar - - - -, terwijl Lendert van den Ouden in een volkomen vergelijkbare situatie wel 4 keer een halfje toebedeeld kreeg. Kan iemand me uitleggen wat daarvan de reden is?

Anoniem zei

Mark is geen lid, lendert wel.
gijsbert

PeterK zei

Mark kreeg wel de mogelijkheid lid te worden aangeboden, maar weigerde ietwat lacherig. We moeten hard zijn in zo'n geval!

Anoniem zei

Volgens mij kon je 3 maal een bye krijgen als je meldde dat je dat wou. Persoonlijk heb ik me afgemeld , maar toch geen bye. S gekregen. Het leven is hard. Zo als het er nu trouwens voorstaat gaan we niet samenwerken dit seizoen. Teveel haken en ogen.
Nog een avond schaken,

Cor