woensdag 31 juli 2013

Tjerk pakt bondsbeker !

Tjerk Tinga is actief op toernooigebied deze zomer. Hij speelde in Leiden en momenteel is hij actief bij het Open NK in Dieren. Het zit echter niet zo mee tot nu toe. In Leiden eindigde hij lager dan hij mij beloofd had en ook nu in Dieren speelt hij niet zoals ik gewend ben van hem.
Daarom kom ik nu met een opsteker want hij heeft namelijk afgelopen seizoen een geweldige score behaald voor zijn externe partijen. Hij was basisspeler in het 5e en heeft vervolgens met invalsbeurten in 4 teams een score behaald van 9 uit 12 !! In het 3e pakte hij zelfs 3,5 uit 4 met een tpr van 2256. Gefeliciteerd Tjerk. Hopelijk weet je het tij nog te keren in de laatste 2 rondes in Dieren.
Een andere speler die zeker genoemd mag worden is Hans van Calmthout (8 uit 10). De gedreven teamleider van het 5e maakte o.a. met 2 remises voor het 1e team indruk op teamleider Michel de Wit.
Kortom: het meeste talent zat gewoon in het vijfde afgelopen seizoen (en ook komend natuurlijk want ondergetekende is gewoon weer 1 van de basisspelers).

1 opmerking:

Anoniem zei

TJERK OPEN NEDERLANDSKAMPIOEN RAINDROPSCHAAK,
Zelf heb ik niets met al die spelletjes ik vind gewoon schaak al moeilijk genoeg

Cor